Fortsett å dra på konserter!

I går kveld var jeg på konsert, og det skal jeg gjøre igjen 🥳

Coronaviruset rir landet som en mare, men skal vi la det stoppe oss for å dra på konserter og forestillinger med artistene vi elsker? Nei!

For det første trenger artistene vår støtte mer enn noen gang før, og for det andre trenger vi underholdningen. Vi trenger lyspunkt, underholdning og glede i en dyster tid preget av frykt og usikkerhet.

Nettopp derfor mener jeg at vi skal fortsette å støtte oppunder artistene vi elsker. Dra på konserter, ta med barna på klovneshow, se på ballett og dra på diktkveld, så mye man vil.

Inntil nylig kunne vi samles i tusentall på slike arrangementer, men inntil videre må alt slikt avlyses. Eller..? Kan vi fortsette å dra på konserter og show hvis vi føler for det?

Svaret er: JA!

Du kan faktisk dra på flere show og konserter enn noen gang før! Selv skal jeg faktisk på konsert i kveld kl. 20.00 og om bare få minutter skal jeg på barneteater med hele familien!

Er det forsvarlig da? Ta med seg barna på show i disse smittetider?

Nok en gang: JA!

Men nye tider med nye utfordringer, krever også nye løsninger.

Spørsmålet er hvordan.

Svaret er Facebook.

For sent i går kveld oppdaget jeg noe helt nytt: Digitale konserter!

Jeg var egentlig på vei til sengs, men så at jeg var invitert til gruppa Digitalscenen på Facebook. Jeg stakk innom gruppa og kom over en intimkonsert med Egil Olsen på Facebook live. Og brått var jeg på konsert!

Han spilte live fra sitt hjemmestudio, mens jeg satt i sofakroken og storkoste meg. Og det var så fint og ekte, og tilpasset helt nye tider. Vi har vel alle sett videoklippene av musikalske italienere som står og synger fra balkongene sine, og dette føltes litt som det samme. En helt ny måte for artister å nå ut til sitt publikum på.

I dag har jeg funnet nok en gruppe (Brakkesyke 2020) med lignende tiltak og jeg bare digger det! Det er live-konserter med kjente og ukjente artister, det er klovneshow, diktlesning etc.

For et genialt konsept i en vanskelig tid! Artistene formidler sang, dans, poesi eller hva det måtte være, og publikum oppfordres til å Vippse valgfritt beløp. Vi får underholdning, de får til salt i maten – verden går videre. Er ikke det fantastisk?!

Så håper jeg at også større artister hopper på dette og gir oss helt nye konsertopplevelser på en helt ny arena. Se for deg f.eks Karpe på Facebook live. DET hadde vært kult det!

Christina og jeg har billetter til Ina Wroldsen til sommeren, men hvis den konserten blir avlyst hadde det vært et fantastisk plaster på såret å dra på intimkonsert på Facebook isteden.

Så heia dere som har startet dette initiativet, heia alle artister og kunstnere som henger seg på og heia dere som faktisk vippser artistene for tiden de bruker på å fylle livene våre med oppløftende underholdning i disse vanskelige tider.

// Stopp smitten, ikke artistene ❤️

–> Følg Digitalscenen på Facebook

–> Følg Brakkesyke 2020 på Facebook

3 kommentarer
    1. Og heia Stjørdal radio som kun spiller norsk musikk om dagen for at de norske artistene skal få tono-penger 👏🏻

    2. Kjempeflott å støtte opp om artustene! Men det som få fpr led seg som også skjer nå, er at artustene våre avlyser plateinnspillinger som slulle pågått nå. As we speak. Og de betaler ingenting til produsentene sine, som går glipp av en halv årslønn fordi artistene bryter kontrakter uten at det får følger…. DET skulle jeg ønske det også ble litt bevissthet rundt!

    3. Jeg har akkurat vært på konsert på Blå i Oslo! På Facebook fra sofaen i Larvik! Og for en konsert! Kan absolutt anbefales!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg