Flytte til Spania?

Skulle vi gjort det? Leid ut huset, tatt ungene ut av skolen og flyttet for et år eller to? Hvorfor ikke? Vamos a la playa!

For sånn er det lett å tenke når man sitter på en glovarm strand i et glovarmt land og kjenner 35 brennheite grader varme i kinnene. Samtidig får vi meldinger fra hjemlandet. 3 grader hjemme, snø på hytta.

Her sitter vi med tærne i vannet og solbrent på nesa, så rapporteres det om 5 centimeter snø på hytta?! Asså.. da er det vanskelig å ikke tenke tanken. Litt forbudt, men litt lov likevel.

Vi skulle ikke vurdert å flytte da? Tenk så digg! Minst 20 grader hele året og sol hver dag. Ikke snø og slaps og stiv kuling, bare kortreist avocado og vamos a la playa.

Ta barna ut av skolen, jobbe litt freelance, skrive det bokmanuset jeg har gledet meg til, lære litt spansk og leve som señor y señorita afectar de blog. Hvorfor ikke? Let´s go!

Men så går det noen dager da. Noen dager med konstant varme og baguetter til frokost og pizza til lunsj. Også tenker man litt på det. Et halvt år, kanskje et helt år borte fra Norge?

Det rare er at det første som slår meg er alt det jeg ikke hadde trodd jeg ville savne.

Årstidene, været, kulden og regnet. Den euforiske lykken når våren blomstrer frem. Den særnorske kulturen, vannet i springen, brunost på skiva.

Så er det barna da. Kunne sikkert gått på skole her nede, men det er jo hjemme vennene er. Skolen, barnehagen, 17.mai-tog, besteforeldre, hoppe på trampolina og turer i skogen. Kunne sikkert blitt fint her nede også, men vil aldri bli som hjemme. Fint på tur, magisk på tur, men hjertet er hjemme. I Norge.

Derfor har jeg kost meg ekstra mye denne uken vi er her på høstferie. Fordi jeg vet at tiden er knapp og det er sånn jeg vil ha det. Det er så lett å tenke at man har for lite tid og at man bare vil ha mer, og fysj nå er det bare 5 dager til vi skal hjem, nå er det bare 4, bare 3..

Men det er jo hjem man vil. Til syvende og sist. Der senga venter og den trygge hverdagen og tralten man reiste bort for å få et avbrekk fra.

Så ja, Spania, du er vakker og magisk. Varm og pirrende, som en spennende sommerflørt, men du kan nok aldri konkurrere med fjell og fjorder, kjøttkaker og snø, en skive med brunost og et stort glass med melk.

Men tusen takk for forsøket ❤️🇪🇸

/ Borte bra… ❤️🇳🇴

3 kommentarer
    1. Haha, så gjenkjennelig! 🙂 Ferier er veldig fine, og det lykkeligste øyeblikket er alltid den første dagen på stranda. Den NEST lykkeligste dagen… Det er den dagen jeg spiser frokost på Gardermoen B&B etter å ha satt beina på norsk jord igjen. Brød og brunost og ordentlig juice har aldri smakt bedre! 🙂

    2. Får ikke lagt igjen kommentar på lego innlegget. Har prøvd flere ganger,så jeg prøver her. Ønsker å vinne Nasa til gubben. Han er godt voksen,men elsker lego😁

    3. Jeg er født i Spania. Norge og Spania trenger ikke å konkurrere. Det er to forskjellige land og mitt hjerte er delt i to. Når jeg er i Spania i et lengere periode, savner jeg Norge og når jeg er i Norge, savner jeg Spania. Jeg elsker fjell og fjord og flere ting i Norge, men jeg også elsker sandstrandet, sol, varme , og spanske churros. Når du blir vant til begge to land, du er tilbake hjem på begge to.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg