Endelig ferdig med legobussen!

Mann (37) med årets minst imponerende prestasjon 😆

For endelig er jeg ferdig med å bygge den vanvittig kule folkevogn-bussen jeg fikk av Christina og ungene til jul. Tenk det, en hel buss! Bygget med bare nevene!

Og denne vanvittige bragden har bare tatt meg snaue 2 måneder og 1 uke. Som selvfølgelig hadde vært sinnssykt imponerende hvis det var snakk om en ekte buss og ikke bare en legoleke. Men hey, bygd er bygd!

Jeg har holdt snapchatten min løpende oppdatert underveis og er ganske stolt av meg selv, for det er mange biter i en sånn legobuss. Hele 1334 biter faktisk.

Og jeg vet at det finnes folk som har kommet seg til månen og bygget roboter som kjører rundt på mars, så dette er kanskje ingen prestasjon for historiebøkene, men i mitt hode er det litt stort likevel.

For jeg har kost meg så fælt underveis! Skru på litt musikk, fylle kaffekoppen og bygge Lego-ting. Enten alene eller med barn på fanget. Det er jo kjempemoro! Jeg tror kanskje jeg rett og slett har fått meg en ny hobby i livet 😊

Jeg har egentlig lyst til å prøve meg på sånne avanserte modellfly som må males og krever egne verktøy og greier, men for en fyr som prøver å fikse snøfreseren ved å sparke den gjentatte ganger, mistenker jeg at det blir hakket for avansert.

Derfor soler jeg meg heller enn så lenge i glansen av Legobussen.

Selvfølgelig et ørlite skår i gleden at jeg stadig får snapper fra folk som ler av meg fordi deres 9-åring brukte typ 3 timer på å bygge bussen alene..

Men hey, jeg gjorde jobben samtidig som jeg passet på to barn, drakk kaffe, oppdaterte Snapchat, skrev bloggtekster og pratet i telefonen. Og hvilken 9-åring er det som kan si det, kanskje?! Nei, nemlig. Ingen. Så det så 😋

15 kommentarer
    1. “Ææææh, hvor fort kjører du bilen??!” “Jeg holder en hastighet på snart klokka 3!!”

      Hva slags speedometer fantes det i slike gamle bussær?

    2. elsker lego..og masse andre kjekke ting vi gjorde da vi var yngre.nå er det ikkje mye legobygging,men mer brettspilling her i huset <3

      1. Oooh, brettspilling er nydelig det også da. Har en kompis som er veldig stor på brettspill og han har kjøpt et brettspill som heter Sheriff of Nottingham, DET gleder jeg meg til å prøve 😄

    3. Lego er utrolig moro! Her bygger mannen og jeg Lego hver nyttårsaften (for det er den eneste tida vi har tid til å bygge og råd til å kjøpe et skikkelig sett 😂)
      Kos deg med legobyggingen, uansett hvor lang tid det tar. Det er en fin hobby!
      Prøv deg på big ben, den er gøyal å bygge!

      1. Kult! Brikkebutikken på Kongsvinger? Ikke hørt om før, men vi har jo hytte ved Bæreia så da svinger jeg innom Brikkebutikken ved neste hyttetur 😄

        1. Ta deg en tur innom der og kjøp med deg noen nye prosjekter til hytta. Hytte på bæreia? Da er du bare knappe 5km unna der jeg bor, bor på Granli 🙂

          Slå inn Gaupevegen 2 så kjører du rett til døra til Lego himmelen. Tror de har alt av det som finnes å få i Lego.

          God helg 😉

    4. Imponerende. Lego er overraskende kult. Bygde akkurat en Lego City buss med guttungen og ble småskuffa når jeg fikk beskjed om å ligge unna på slutten. Planlegger et eget «prosjekt» snart.

      1. Haha! Ja man blir gjerne dyttet ut når kronen skal legges på verket 😆 Har utrolig lyst til å kjøpe meg en av de større legomodellene med mange tusen brikker. Da snakker vi mindfullness 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg