En varm klem i natten ❤️

Jeg våkner fra en grusom drøm. Hjertet hamrer i brystet.

Vi var på et show i byen og storkoste oss, bare du og pappa, men så reiste jeg hjem. Alene. Så våkner jeg dagen etter og innser hva som har skjedd. Du har vært ensom og forlatt i storbyen hele natten! Og ingen vet hvor du er..

Med et brøl våkner jeg, livredd og svett. Spretter opp av sengen og hele livet er i tusen knas. Til jeg begynner å blunke hverdagen på plass igjen og innser at det hele var en drøm. Jeg faller ned i senga, utmattet som etter et maraton og smiler lykkelig med hjertet. Alt er bra. Det var bare en drøm.

Men jeg får ikke sove. Ikke enda. Det er noe jeg må gjøre. Så jeg tasser inn til deg, aner ikke hvor mye klokken er, men det bryr meg ikke. Åpner døren på gløtt og gjennom mørket ser jeg konturene av deg. Hører lyden av den rolige pusten.

Burde la deg sove uforstyrret, men klarer ikke å dy meg. Tripper på kattepoter gjennom rommet og gir deg en klem. Den varmeste klemmen på lenge. En klem med hjerte og sjel.

Så kysser jeg deg på kinnet, men innser at jeg burde gitt meg med klemmen. Du grynter og holder på å våkne, så jeg smetter ut døra som en tyv i natten.

Går og legger meg igjen, kalde tær skyfles under fortsatt varm dyne. Kjenner hvilepulsens renessanse. Priser meg lykkelig for at det bare var en drøm og ber i samme åndedrag en stille bønn om bedre drømmer i nattens andre halvdel.

Sånn, nå kan jeg sove.

Og sovner.

Med et smil.

/ ❤️

10 kommentarer
    1. I know the feeling, men drømmer da om hundene mine…våkner av at eg har glemt dem en plass eller kommer for sent til noe og de er nesten døde……helt fælt. Som oftest er det fordi eg må på do……eg drømmer så eg våkner…..og er takknemlig for at de sover trygge og fredfulle mens eg trasker i halvsøvne på badet midt på natten

      klemmeting <3

    2. Hei
      Jeg bare lurer på om du har et samarbeid i det “fit for fight” prosjektet, siden du ikke har merket det med reklame/annonse?
      Hilsen
      Jenny

      1. Hallois Jenny! Neida, bare vi tre som fant ut at vi skulle gjøre noe moro sammen. Tjener ikke noe på å linke til de andre eller noe i den gata, bare et felles initiativ for å bruke oss selv som forsøkskaniner for å prøve å inspirere andre ????

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg