Den ustoppelige pappahumoren

Jeg sa jo at det kom til å skje, men du trodde du skulle klare å stå i mot.

Nei, sa du. Skjer ikke. Jeg er ikke en sånn fyr.

Men se på deg nå.

Barnet ditt har bare så vidt passert halvåret, men allerede i går sendte du dette på gruppechatten vår på Instagram:

 

Du trodde du var for god for pappahumor, at du på en eller annen merkelig måte skulle klare å bryte sirkelen. Men kraften er større enn deg og meg, min venn.

Pappahumor er som et smittsomt virus som drar oss inn og infiserer oss alle. Ingen slipper unna.

Du trodde det bare var meg. At jeg alltid har vært en tørrvittig pappahumorist. Men nei, det begynte først for 7 år siden. Over natten ble jeg som vitsene på baksiden av VG.

Du trodde meg ikke.

Du trodde du var bedre.

Du er ikke bedre.

Du er akkurat som meg.

Men fortvil ikke, kjære venn.

Ja vel, så vil humoren din for evig og alltid forbli en knusktørr kvist, men sånn er det bare. Ekte pappaer forteller dårlige vitser og ler av dem selv.

Men se ikke på det som et tap, se på det som et slags pass. Et hemmelig stempel som sertifiserer og godkjenner deg.

Du er en av oss nå. Ikke lenger en pjuskete ungkar, men en tøff og hardbarket pappa.

Og med det følger humoren.

Sånn er det bare.

Du er pappa nå.

/ Velkommen i klubben, mister 😄✌️

3 kommentarer
    1. Hei,
      Jeg har nå nylig fått en nyfødt guttunge. Han er verdens søteste gutt, men som fersk pappa må jeg spørre en erfarende pappa om hva som er typisk pappahumor.

      Jeg har overhørt at mange fedre er opptatt av å få barnet til å le, og en av måten er å prompe og rape foran barnet. Det er vel en måte for far og sønn å bygge en morsom og trygg relasjon?

      Jeg greier lett å prompe, men sliter mer med selvpåført raping, så hadde vært flott å få en instruks av deg på hvordan en kan rape på kommando.

      I tillegg vet jeg at trygge rammer og omsorg er viktig for barnets utviklings evner.

      Jeg ser fram til tiden som far, og håper du kan være behjelpelig:-)

      Ha en flott helg

      1. Hei Ola! GRATULERER!
        I dette innlegget tenker jeg på pappahumor tørre vitser og teite ordspill, men med liten baby i hus er det mye klassisk pappahumor man kan ta av likevel. Raping på kommando og den type ting, har jeg gjort lite av. Slå seg selv i hodet med barnas favorittleker derimot, det kan gi god valuta. Og selvfølgelig falle eller miste ting som ser ut som uhell. Tulle litt med maten er også populært. Her må du se an publikummet og prøve deg frem for å se hva som gir mest latter. Men det er vel enda en stund til. Med babyer er det bare én ting å gjøre: Kos og mer kos. Ikke så farlig å være morsom, bare vær der. Masse tid og kjærlighet, så kommer prompelydene senere 😀
        Lykke til i den fantastiske (men også utfordrende) tiden som venter. You got it, fattern!

    2. Sønnen vår var ca 4timer gammal. Å plutselig! Der kom pappahumoren!
      Huska ikkje lenger ka han sa.
      Men den humoren kjem så fort ongen e ute !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg