Den magiske linsepennen

Bruker du linser? Sliter du med å ta på de glatte små jævlene hver eneste gang? Her er redningen!😆

Jeg prøver å slutte å banne. Virkelig.

Jeg har blitt ganske flink og kan nå miste ting i bakken uten å sende av gårde en banneskur så mektig at malingen begynner å flasse av veggene.

Men når jeg prøver å få på linsene, da ryker hele balansegangen. For jeg blir så forbannet av å stå der og tukle med små glassmaneter som nekter å oppføre seg.

Så må man stå og pirke seg selv i øynene og få stadig mer vondt etter hvert som de mislykkede forsøkene kommer opp i to- og tresifrede antall.

Dette skrev jeg faktisk om for ganske nøyaktig ett år siden i innlegget ”Ukas krangel: Linsesatan”, der min krangling med en kukete linse førte til slutt til en kjempekrangel med frua.

Viser seg at det gjør noe med humøret til frua å høre gubben stå på badet og banne i 45 minutter i strekk ✌️

Men nå har jeg funnet en nærmest magisk løsning: Linsepenn!

Jeg vet ikke hva det egentlig heter, men kall det en linsepenn, linsepinne eller linsestav.

Det er altså en liten pinne man legger linsen på, så fører man pinnen mot øyet og klemmer på den, og via et smart lite sugekopp-system slipper den linsen rett på øyet. Hele prosessen tar noen få sekunder og funker på første forsøk HVER gang!

Ikke 45 minutter med banning, bare en liten pinne som redder forhold, tid og mental helse 👍

Jeg fant ut først I DAG at linsepennen visstnok også skal kunne brukes til å ta linsen av øyet igjen. Det har jeg ikke prøvd enda, men sverger til den gamle teknikken med å krafse og klø i øynene som en sulten tiger på jakt etter biff.

Så neste gang blir det linsepenn der også.

Jeg aner ikke om linsepennen er å få kjøpt i Norge, men jeg bestilte den for et par kroner på Aliexpress.

Jeg kjøpte også et annet kit som også inkluderer en linseklype som visstnok skal brukes til å klype linsen av øynene, men det har jeg aldri fått til å funke. Men sjekk det gjerne ut hvis du vil 👍

Bestiller du fra Aliexpress koster det nesten ingenting (typ 5 kr) og frakten er gratis, men det kan ta noen uker før det kommer frem 😆

 

–> Linsepenn finner du her

–> Kit med linsepenn + klype finner du her

 

/ Happy linsing!

P.S. Dette innlegget er absolutt ikke sponset, men bare en håndstrekning til andre desperate øyekrafsere der ute 😊👌

9 kommentarer
    1. Bare vær 100% sikker på at du virkelig har en linse på øyet før du setter på sugekoppen! 😉
      Og “linseklypa” er IKKE til å ta linsa utav øyet! Den er til å plukke opp linser dom ligger i glass når de kommer fra leverandøren, stort sett lsngtidslinser som f eks halvtårslinser.

        1. Jeg må forresten si at jeg fikk vondt i både hjerte og hjerne da jeg skjønte at du faktisk har prøvd å bruke klypa til å ta linsa utav øyet! Og når jeg tenkte litt mer på det, så synes jeg hele dette innlegget ble kjempeskummelt. At du som sånn influensakis med den innflytelsen du har, promoterer utstyr som du åpenbart ikke helt vet hvordan skal brukes, utstyr som ved feil bruk kan gjøre skade på øynene.

    2. Ikke at jeg bruker linser, men handlet før mye på ali. Jeg trodde det var blitt mye toll på utenlandshandel jeg? Hvis ikke så er veien til ali kort!!!

    3. Den linsepinnen er å få kjøpt hos optikere i Norge også👍🏼Kanskje litt dyrere en fem kroner🤪 Har en sønn som bruker drømmelinser og han har brukt sånn til å ta på linsen på øyet og en annen type for å ta av👍🏼

    4. Seriøst? Jeg bruker maks 1 min på begge øynene om jeg er trøtt.. Her må du jobbe med teknikken eller få deg linser med bedre kurver.. 🤣

      Mine spretter pent på plass av seg selv iallefall.. 😊

    5. Finnes i Norge også, men den er ment for langtidslinser eller harde linser (hvor man ikke kan ta de på ved hjelp av fingeren) – da bruker man dem både til å ta av og på linsene 🙂 Men om de er ment for myke linser – det tror jeg egentlig ikke 😉 Om det funker for deg – kjør på!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg