Den beste følelsen ❤️

Jeg våkner brått. Det banker på døra.

Ute er det bekmørkt og øynene verker. Det er midt på natten – hvem i all verden er her nå??

Skeptisk, trøtt og nervøs tasser jeg ut i gangen, låser opp døra og åpner. Kalde vintervinder kaster seg over meg og begynner å piske mot huden. Men det er ingen der. Må ha vært noe som falt ned. En plankebit, en kost, et akebrett. Jeg smeller døra fort igjen og spretter hutrende mot soverommet. Kald nå.

Hiver meg under dyna som om noen har kastet en håndgranat på bakken. Fortsatt frossen, skremt og gusten.

Men så kjenner jeg en varme. Ved siden av meg et lite hode.

Et av barna har sneket seg inn på rommet og opp i senga i løpet av natten. Jeg rugger meg bortover til jeg kommer helt inntil den lille varmeovnen som ligger og snorker fredfullt. Slenger en arm rundt og gir en kos i natten. Den varmen. Den lyden. Det er en glede som varmer like mye på kroppen som i hjertet. Og jeg tenker at jeg er verdens heldigste mann.

Jeg kunne blitt så mye rart her i livet. Og livet, det er så mange tilfeldigheter. Hadde jeg gjort den minste lille ting annerledes, ville jeg ikke vært her nå. Det er skremmende når man tenker på det, men det er også litt fint. For er man på et godt sted, kan man tenke at man aldri trenger å angre på noe, for hadde man gjort noe som helst annerledes, ville man ikke vært der man er.

Og det er en tanke jeg virkelig kan like, her jeg ligger i en seng og smiler. Midt på natten, omgitt av varme folk jeg elsker.

Tenker jeg.

Før jeg sovner.

Med et smil ❤️

11 kommentarer
    1. For eit mantra! “Ein skal ikkje angre på noko, hadde ein gjort noko annleis då hadde ein ikkje vore der ein er idag”.

      Funker sjølvsagt best om ein er ein plass ein ynskjer å vera men åkkesom:)

      Vakkert, rett og slett vakkert!

      1. Tusen takk, Dag Atle! Har tenkt på dette mange ganger faktisk, for er man en plass der man er fornøyd kan man ikke angre på et eneste dårlig valg man har tatt tidligere. Og vi har jo alle gjort dumme ting oppigjennom, men fint å kunne lene seg på at dette var en del av prosessen for å komme dit man er i dag. Har i hvert fall hjulpet meg mang en gang 😊 Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg