Den altfor lange buksa

Herregud, se på den da. Hva tenkte vi på?

Hvorfor kjøpte vi den?

Den kommer jo ikke til å passe før om mange år!

Kanskje vil den aldri passe?

Og nå har byttelappen gått ut.

 

Det er jo ikke noe for vårt lille barn, det der.

Vår lille gutt.

Hva tenkte vi på?

Det er plass til tre av ham i livet!

Klipper vi hull i lommene kan han vel alltids bruke den som one-piece.

 

Enten det eller bare la den ligge.

Innerst i skapet for å samle støv i årevis.

Bare ligge der og ta opp plass.

Og irritere meg litt hver gang jeg ser den.

Greit å ha noe å vokse i altså, men det er jo plass til to barn i lengden!

Hva tenkte vi på?

 

Kanskje er den bare en møllspist fille innen den passer.

Tenker jeg.

Og tar den frem.

Den altfor lange buksa.

Som for lengst

Har blitt altfor kort.

/ Tiden flyr 😐❤️💔

2 kommentarer
    1. Åh du sier no der ja, husker jeg fikk en alt for stor genser en gang, den var dessuten heslig og gul, nei den var grusom!
      Men den fikk jeg brukt én gang, fordi den havna på bånn av skittentøyskurven og den lå der til den ble for liten for meg. Kanskje mamma også syntes den var grusom? haha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg