Dagens fantastiske godbit!

Klar for å grine av stolthet og glede? 😭😍

Jeg burde jo skjønt det da jeg åpnet Facebook og så at en bekjent hadde delt et videoklipp: Ny opptreden av norske Angelina Jordan på America´s Got Talent.

Spent på om hun vil klare å følge opp den vanvittig imponerende auditionen som ga henne golden buzzer her for noen uker siden, trykker jeg på knappen.

Hun åpner munnen og flytende gull renner ut.

(skjermbilder: AGT/youtube)

 

Asså…

Jeg har ikke ord.

Den jenta er altså så ekstremt talentfull at det er til å bli kvalm av.

Og jeg vet ikke hva det er, men så fort hun begynner å synge, begynner jeg å grine. Jeg aner ikke hvorfor, det bare lar seg ikke stoppe. Jeg tror det er en kombinasjon av den vanvittige musikaliteten, hvordan et menneske kan synge så 100% perfekt og fortsatt være så ung. Det går rett i sjela.

Jeg kjenner glede, jeg kjenner sorg, jeg kjenner stolthet. Stolt over å være norsk! Akkurat det er ganske sært. Men du vet, det er den følelsen når noen sier «Norway» i en utenlandsk film og man blir litt sånn «Hey, de sa Norge!».

Det er den følelsen ganger 1000!

(Photo by Mikita Karasiou on Unsplash)

 

Så kjenner jeg nok også litt på stoltheten som far. Tanken på å se sitt eget barn stå sånn på scenen og synge med en stemme som er helt utenomjordisk. Å se moren hennes sitte der i salen, stolt som alle haners mor. Pappahjertet skjelver.

Jeg er ikke egentlig en fyr som tror på nisser eller spøkelser, men når jeg hører Angelina synge, slår det meg. Omer Bhatti sa det først under hennes audition i Norske Talenter i 2014 og nå også dommer Alesha Dixon i America´s Got Talent i 2020: Det der er en gammel sjel i en ung kropp. Rett og slett magisk 😭❤️

Så ja.

Sett av 5 minutter til å se klippet under. Det kommer du ikke til å angre på.

OBS: Gjør klar litt snufsepapir 😉

 

 

/ Dagens smil og tårer er sponset av Angelina Jordan ❤️

15 kommentarer

Siste innlegg