Dag 3: Hva skjer med kroppen??

Kjære leser, nå forstår jeg ingenting! Er dette normalt?

For i dag er jeg på min tredje dag med juicing, og dag 3 skulle være den absolutt verste i løpet av en juiceuke.

Jeg ble lovet abstinenser, smerter, humørsvingninger, lite energi og generelt sett et mareritt av en dag. Alle videoer jeg har sett og saker jeg har lest, kan melde om at Dag 3 er den store dagen å frykte. Bare å klamre seg fast og komme seg gjennom det.

Men..

JEG FØLER MEG SOM 1 MILLION DOLLAR! Hva skjer med det?!

Jeg er på min tredje dag uten mat og jeg føler meg tipp topp tommel opp! Hvordan i all verden er det mulig??

Ja, selvfølgelig savner jeg mat og det var ikke noen tur i parken å lage middag til barna i dag og sikle på deres kjøttdeig med spagetti. Men samtidig.. det var ikke så fryktelig ille heller!

I forkant av denne juice-challengen så hadde jeg jo trodd at det kom til å bli et mareritt å være i nærheten av mat og kaffe disse juicedagene, men så langt har det gått lett som en plett. Også jeg som til vanlig er et matvrak!

Jeg blir mannevond om det går mer enn tre timer mellom måltidene og humøret svinger veldig i takt med blodsukkeret.

Derfor hadde jeg fryktet hvordan humøret skulle bli denne uka, men seriøst: Humøret er på topp! Jeg har riktignok litt vondt i hodet, men den tror jeg vi kan sette på kontoen til kaffe-abstinenser. Utover det, føler jeg meg frisk og rask.

Og det verste er: Jeg er ikke sulten! Snart tre dager uten mat og jeg er ikke sulten! Hvordan er det mulig?!

Og da snakker vi ikke om en småspist fyr som greier seg på lite mat til vanlig, for jeg kan med letthet sette til livs rundt 1 kilo taco på fredagskvelden.

Men her sitter jeg altså. Glad og fornøyd og passe sulten på det som skulle være den verste dagen i mitt liv. Og jeg skjønner ingenting. Men jeg smiler 🙂

/ Hilsen Peter, nyfrelst juicepredikant x-)

NB! Følg juiceuka på Snapchat –> Pappahjerte

* Følg Pappahjerte på Facebook *

9 kommentarer
      1. Nix, lager bare mine egne og improviserer hver eneste en 😊 Hadde tenkt til å følge et eller annet opplegg, men så langt har jeg vært superfornøyd med juicene jeg har laget selv 😊🍹

    1. Lurer på hvordan det blir å spise vanlig mat igjen for deg! I min “lille” helvetesuke i militæret hadde bla vi 3 døgn uten noe som helst mat, kun mye vann. Når vi fikk servert burger etter å ha gjennomført uken, var det så forferdelig vondt i halsen å svelge mat! Befalet hadde det så gøy.. Det kjentes ut som om vi svelget sandpapir, sikkert fordi vi hadde gått en godt stund med kun vann. Lurer på om du får samme effekt. Synes det er kult det du prøver, tenk så digg det blir å spise mat igjen etter dette prøveprosjektet. Håper din “første matbit” blir en bedre opplevelse enn det jeg hadde😂

      1. Haha, ja husker helvetesuka i militæret. Da var det digg med mat når man kom tilbake til leiren! Men ja, vet hva du tenker på. Det er veldig rart å spise igjen etter noen dager uten mat, så spent på hvordan det skal gå. Blir nok grøt, tenker jeg. Og en stooor kopp kaffe 😍☕️

    2. Gratulerer med vel gjennomført👋👋 men den største gratulasjonen i dag går til din supre kone med 1000 helt herlige blogginnlegg🌺🌺 måtte det bli mange tusen til👍👍

      1. Så utrolig hyggelig å høre! Ja, utrolig stolt av frua som har rundt 1000 innlegg! Sprøtt at det har blitt så mange. Det er jo en hel bok bare i blogginnlegg! Satser på minst 1000 til 😊 Ha en super dag!

    3. Told you! (I innlegget der du skrev at du tenkte å ta deg denne uken med juicing) 😀 Det var Fat, sick and nearly dead som fikk meg til å prøve juicing selv og jeg er fader meg frelst! De første par dagene kan man gjerne føle seg trøtt og ha hodepine (sistnevnte tror jeg helst kommer hvis man drikker kaffe ol daglig), men dag 3 og utover gikk knallbra for min del også, jeg følte meg HELT fantastisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg