Brente pølser og gode minner

Denne helgen har vi hatt min eldste bror og hans yngste sønn på besøk.

Aller helst skulle vi gjerne tatt dem med på tur i den lokale akebakken, men siden det er like mye snø her på Østlandet som det er imponerende fjellkjeder i Danmark, måtte vi finne på noe annet.

Heldigvis våknet vi i dag til strålende sol og et par rolige plussgrader – perfekt pølseføre for en tur i skogen!

Det slår meg alltid at det er så lett å tro at man må planlegge så mye for å ta en tur ut med barna, men det er egentlig bare å komme seg ut, så fikser naturen resten. Barn finner jo lek og aktiviteter overalt!

Innendørs er det lett å bli rastløs, tafatt og lei, men ute får tiden vinger. Enten det er å leke «boksen går» blant stubber og trær, spikke på et pølsespyd eller bare jobbe med å holde flammen på bålet – ute er livet best.

Ikke meningen å høres ut som en sånn kvalmende «Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær»- type fyr, vi hadde bare en så fantastisk fin tur i skogen i dag at jeg føler meg litt nyfrelst.

Kan også være marshmallowsen som prater. For pølser på bål er godt altså, men en slow roasted marshmallows som smelter på tungen er så nær himmelen man kan komme uten å bli religiøs.

Aller helst hadde vel barna håpet på langrennsløype i hagen og akebakken ved skolen, men skogen er spennende og grønn vinter er vinter det også 😊🍀

/ I feel into a burning ring of pølse 🌭

1 kommentar
    1. 🙂 Godt Nytt År.
      Har ikke kommentert på en stund, men jeg er her 🙂
      Koser meg med artige formuleringer, og kniser over kombinasjoner av ord og uttrykk som gir artige assosiasjoner.

      PS:
      Du kler absolutt ett trimmet og ryddig skjegg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg