Årets stygge julekule

Det har blitt en tradisjon det der. En rar tradisjon, men jeg digger det.

For hver jul kjøper vi én ny ting å henge på treet. Men det kan ikke være en hvilken som helst ting heller, den må være glorete og helst ganske stygg.

Jeg vet ikke helt når eller hvorfor denne tradisjonen startet, men med årene har jeg blitt skikkelig glad i den. For flagg og sølvkuler og alt det der er fint det altså, men det er noe med å pynte treet på sin helt egen måte. Man blir liksom litt ekstra glad når man pakker ut juletrepynten og finner den glorete julekulen fra to år tilbake som man hadde glemt.

For jeg for min del kunne i hvert fall ikke brydd meg mindre om juletreet passer inn i en eller annen kjøpesenter-mal med årets trend-farger og annenhver ditt og datt med x antall centimeter mellom hver pynt. Jeg vil heller ha det personlig. Jeg vil heller ha et tre som pyntes med minner.

Så fyll treet med rømmebegrene som barna malte i barnehagen for noen år siden, heng opp den tørkede sjøstjernen med julenissemønster som mamma og pappa kjøpte på Hawaii for ørten år siden, og få nå for guds skyld opp de glorete julekulene vi har kjøpt oppigjennom årene.

Det blir kanskje ikke et tre som vinner noen priser på denne siden av 3000-tallet, men det blir personlig og koselig og akkurat sånn vi vil ha det 🙂

Og i dag fant vi årets julekule!

Den lyste mot oss som en engel i forkledning.

Så velkommen til familien, du O så glorete hundejulekule. Du vil for alltid minne oss om vår første jul i dette huset 🙂

/ O jul med din glede!

8 kommentarer
    1. Personlig julepynt er magisk! Elsker juletrær som oser av sær, ektefølt kjærlighet ❤️ Her i huset elsker vi å lage ting selv, gjerne litt plutselig, med utgangspunkt i noe vi brenner for der og da. Så i år er juletreet herlig pyntet med minecraftfigurer av alle slag, med nisseluer selvfølgelig, laget i hamaperler og med oppheng av fineste glitterbånd 😁

    2. Du burde besøke Snoka, rett utenfor kongsvinger, en gang du er i området.
      De har et helt eget juletre med akkurat slikt, det er kjempekult 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg