Årets fineste julesang

Hvert år gis det ut en drøss med nye julesanger som alle har ett mål for øye: Å kapre ditt myke julehjerte.

Det er søte sanger, tullesanger og amerikanske overflødighetshorn med doble doser vokalonani.

De siste årene har det også blitt en trend blant norske artister, programledere og reality-TV-deltakere å gi ut superkommersielle tøyselåter som spiller på absolutt alle juleklisjeene i boka. Noen av dem funker, andre skjærer i julehjertet.

Og hvert år tråler jeg årets nye julelåter, for å finne den som treffer meg rett i julesjela. Noen ganger må jeg lete en stund og høre gjennom låtene ørten ganger, mens andre ganger er valget enkelt. Slik som i år.

For jeg visste det allerede første gang jeg hørte sangen og kjente julefrysningene komme. Dette er årets fineste julesang ❤️

 

Med en ung jente og en av min barndoms store favorittartister i spissen, treffer denne nydelige duetten deg rett i julehjertet. Den er så ekte, nedpå, fin og sår. Også norsk a gitt <3

Sangen heter “Den lengste natten” med Øystein Dolmen (Knutsen & Ludvigsen), Lisa Dolmoe (Det norske jentekor) og Katzenjammer.

Sangen ble faktisk utgitt i 2010, men jeg har ikke hørt den før i år! Hvordan i all verden har denne perlen av en julelåt klart å snike seg forbi meg i 8 år??

Vel, det er det i hvert fall slutt på nå, for sangen trengte bare en halv gjennomspilling før jeg smalt neven i min ”golden buzzer” og kåret den til årets fineste julesang på direkten!

Så kos deg med denne hjertevarmende godbiten og nyt de siste, magiske førjulsdagene.

Legger ved link til både Spotify og Youtube, så kan du se ”musikkvideoen” og/eller legge den til på julelisten din 😊

2 kommentarer
    1. Må bare tipse deg om en sang om du ikke har hørt den; Wenche Myhre – Det største vi kan få. Den er maaagisk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg