Årets beste julegave og livet etter Snøfall

Som en mann på 40 pluss er det veldig rart at jeg spør om dette, men jeg må bare vite: Er det bare jeg som fortsatt har litt kjærlighetssorg etter at Snøfall 2 tok slutt? Vi er nå på dag 4 og det føles fortsatt som at jeg står igjen alene på bussholdeplassen i pissregn.

Det er nok bare det vi her i huset kaller for “Leiskolefølelsen”. Du vet, den følelsen når du har vært med på noe kjempegøy og så plutselig er det over. Som en storbytur med et vennepar, en fest du sent vil glemme eller en langhelg med familien til et nytt og spennende sted. Eller en artig leirskole da du var barn. Det er så gøy og du vil aldri at det skal ta slutt, men så plutselig er du hjemme igjen og savner det noe helt voldsomt. Den tomme følelsen av savn og ensomhet kaller vi “Leirskolefølelsen”. Du har egentlig ingenting å klage over, men har litt lyst til å gråte likevel. Sånn har jeg det nå.

For Snøfall 2 bød på så utrolig mye moro. For meg var det jo litt mer enn for folk flest også, siden jeg etter tre år med stillhet endelig dristet meg til å blogge igjen og ble møtt med en flodfølge av kjærlighet. Og det var så moro å blogge hver eneste dag, lese deres spekulasjoner og glede seg til jul. Men nå er det liksom slutt og lyden av en mollstemt saksofon surrer ensomt i bakhodet.

Heldigvis kan jeg glede meg over at jeg fikk årets desidert beste julegave i år! Nei da, Christina er ikke gravid eller noe i den gata, det er noe mye mer enn som så. For da jeg så gjennom kommentarfeltet på Facebook etter å ha postet årets siste runde med Snøfall-sladder på selveste julaften, så jeg plutselig noe som traff meg i magen som en knyttneve av glede. For se her da!!

Tenk det! Sjølvaste Karamellgutten har vært inne og kommentert. Og ikke bare det: Han har tydeligvis lest bloggen i hele førjulstiden! Det i seg selv er jo fantastisk moro, men det betyr også at han har fått med seg alle våre oppfordringer til NRK om å sette i gang med produksjonen av Snøfall 3. Så vidt meg bekjent så har Olemann vært inne på manussiden i Snøfall 2, som betyr at han nok også har godt med pondus i NRK-redaksjonen.

Om det blir:

  • Snøfall 3: “Rotta Sol redder julen”
  • Snøfall 3: “Selma & Pil sjekker inn på Paradise Hotel”
  • Snøfall 3: “Fysikkshow med Frida og IQ”
  • Snøfall 3: “Luna og Winter møtes på Reisesjekken”
  • Snøfall 3: “Rødvin og franske fristelser med Ruth & Tore”

…må gudene vite, men da kan vi i hvert fall klappe oss selv på skulderen og vite at vi har gjort alt vi kunne for at Snøfall 3 blir en greie.

Men for nå vil jeg bare takke alle for Snøfall-følget gjennom førjulstiden og ønske alle en fantastisk romjul videre og et glitrende nytt år! 🥳 Og hvis du er glad i sjokolade, så sees vi kanskje i morgen 😉🍫

//

14 kommentarer
    1. De MÅ lage snøfall 3. De må ha en endelig avslutning, der det lages en fast portal mellom snøfall og antikvariatet. For Selma og Noah. Men ikke minst kanskje der alle som har vært involvert og kjenner til Snøfall, får feire jul i snøfall. På tide to familier møtes. også etter innsatsen alle gjorde fra wu sin side. også må vi jo få en oppdatering på Ruth og Elise, men også Ruth og Tore. og ikke minst Winther og Luna. Snøfall 2 kan i hverfall ikke være siste!
      Men fy så gøy det har vært å spekulere med alle sammen,og for et engasjement denne julekalenderen har gitt. Kanskje mer enn noen andre. Man savner snøfall,så kanskje de skal lage en på 31 dager🤣🤣 Ta med nyttårsfeiring i snøfall🤔 Stilt ble det i hvertfall. Så får vi håpe det ikke tar år til neste. Godt Nytt år🎉

    2. Så stas med kommentar fra selveste Winter 😃!

      Nei, du er nok ikke den eneste som føler litt på savn, eller abstinenser, eller hva man kan kalle det, etter Snøfall. Jeg tar meg selv i å se på klokka rundt 18:00, og da slår det meg: “Ingen Snøfall, hva skal jeg finne på da?” 😢

    3. Savner snøfall så det gjør vondt langt inn i hjerterøttene. Leter etter noe å se på tv og tar meg i å lete febrilsk etter snøfall. “Leirskolefølelse” er en god beskrivelse. Og jeg er en gammel dame som har vært helt fjetret av denne serien og da jeg oppdaget bloggen din ble det enda kjekkere. Så mange artige spekulasjoner både fra deg og leserne. Du skriver så godt og levende. Kjempemoro å følge deg. Kjempemoro at “Winter” kommenterte. Det MÅ komme en oppfølging!

      1. Grunnen til å grue seg til juleaften, for etter det er all gleden man har hatt hver dag slutt. Juleaften er liksom THE END og det er jammen kjett. Har gleda meg glugg over hele sesongen🥰

    4. Endelig oppdatering, wohoo!
      Fortsatt kjærleiksorg her også gitt, snøfall ferdig og plutselig var’e ikke noe å se på på glanekassa, Olsenbanden da sånn i reprise for 78690 gang.
      Sååå artig med kommentar fra Winter! 😭😍
      Ja nei.. Nå må de hive seg rundt så de rekker snøfall 3 innen desember 2024. 😅

    5. Du må se sesong 2 en gang til. Du har på nye briller og vil se hint og ting du ikke la merke til første gang 😉 elsker at frøkna på 5 vil se den en gang til 👏🏻👏🏻

    6. Jeg har vært en stille leser av deg.Det har vært så gøy å følge deg, Pappahjertet 😃 Neste NRK serie Snøfall 3 Pappahjertet redder Julen ♥️🎄

    7. Det verste med at julekalenderen er slutt, er at den faste lille kosestunden sammen med barna ble borte. Jeg har vært på desperat jakt etter en erstatter, men det finnes visst ikke noe annet de begge gidder å se på. Sønnen ser «The Rookie», datteren foretrekker YouTube. Så sitter jeg her, da, i min ensomhet, og kan for skams skyld ikke poppe popcorn bare til meg…..

    8. Kan tipse om at Kevin Haugan (Pil) har en You tube-kanal med masse behind the scenes-materiell fra Snøfall 2 😊. Veldig gøy å se hvordan det blir laget!

    9. Jeg kom sent i gang med Snøfall 2, og Pappagherte, (etter alle oppslagene med kreften), og har ikke sett Snøfall 1. Så jeg har benyttet romjulen på å se meg opp på Snøfall 1.

      Nå har jeg sett ferdig Snøfall 1, og nå har jeg såååå mange spørsmål! Tror jeg må se på Snøfall 2 en gang til!

      Hva skjedde med foreldrene til Pil? Hvorfor fikk mammaen en ny mann? Hvor er Lilly i Snøfall 2? Hvor mange år er gått siden Snøfall 1? Hvor var Amina i Snøfall 1?

      Jeg får ikke matematikken til å gå opp🤷‍♀️
      Kan noen hjelpe meg?

      1. Haha, tror faktisk det går opp ish. Amina kan jo være en datter fra et tidligere forhold også. Lilly var med hun, bare blitt eldre siden sist. Men synes absolutt NRK bør sette opp en spesialsending der de besvarer alle spørsmål vi har! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg