Adjøss alkohol!

Gjett hva jeg skal droppe det neste halvåret? 😄🍻

Livsstilsprosjektet ”Fit for Fight” er i gang og for å vise at jeg virkelig mener alvor, har jeg tatt et valg: Null alkohol!

For hvis jeg skal komme meg noen vei og få en kropp i balanse, må jeg ta noen tøffe valg. Og alkohol er jo egentlig ikke godt for noe som helst, annet enn smaken. Dessuten fører det ofte til peanøtter 😉

Jeg vet at det ikke er veldig 2019 å innrømme at man drikker alkohol, men jeg liker en iskald øl på fredagskvelden. Eller en frekk mojito i godt lag.

Men alkohol er fullt av kalorier, fører ofte til ”noe ved siden av” (les: potetgull, ost og kjeks, kebab etc) og setter kroppen flere dager tilbake.

Dessuten: Jeg vet at vi ikke liker å innrømme dette, men alkohol er jo faktisk gift for kroppen. Og det er nøyaktig det siste jeg trenger nå. Jeg skal spise riktig, drikke godt og sove mye, istedenfor å tylle i meg gjærede druer og potetskruer.

Selvfølgelig kan man leve godt med et moderat alkoholinntak, men for meg handler dette om å få kroppen i så god form som overhodet mulig og da tenker jeg at øl og melkesjokolade er mine verste fiender. Selv i små mengder.

For små mengder åpner døren for større mengder, og brått er hele melkesjokoladen forsvunnet i løse luften.. 🤔

Jeg har tidligere gått perioder uten alkohol og gleder meg allerede til å få kjeft av venner og bekjente fordi jeg er edru på fest, men dem om det. Vi får heller snakkes til sommeren, når jeg kommer struttende med glød i fjeset og en kropp som Mitch Buchannon i medvind 😘

Jeg har tillatt meg ETT unntak og det er i starten av juni, da frua og jeg skal reise av sted for å spise på en av verdens beste restauranter. Denne turen har vært planlagt i over et år, så etter fire måneder som avholdsmann får det bli en velfortjent belønning med vinpakke til maten. Men så er det tilbake på vannvogna igjen.

Og vet du hva? Jeg gleder meg!

Jeg vil ha glede, energi og overskudd jeg nå. Jeg vil være den beste pappaen jeg kan være for barna. Jeg vil våkne opp og tenke ”YES! NY DAG!!”. Jeg vil bli Fit for fight 💪😎

Så, øl og vin og Jose Cuervo: Adjøss.

Og til deg, kjære kropp: Nu kör vi!

–> Følg reisen videre med Desirèe Andersen, Line Victoria og meg i tidenes utfordring uten filter – FIT for FIGHT! 🎉

16 kommentarer
    1. Hei! Et lite spørsmål. Hvorfor gå så hardt ut og si ” Jeg skal ikke drikke”, hvorfor ikke si at jeg skal drikke mindre? Er noe med disse absoluttene som gjør at det er så utrolig enkelt å sprekke. Nå sier ikke jeg at du ikke klarer å ikke drikke alkolhol de neste månedene, men er jo som sagt enklere å gjøre små endringer enn gigantiske når man skal fortsette med det etterpå.

      1. Det er et godt poeng! Men kjenner at for korte perioder liker jeg litt spnne ekstreme absolutter. Litt av problemet synes jeg ofte kommer av å holde døra på gløtt. Det gjelder spesielt for godteri i jula. Starter med en liten sjokoladebit, så litt marsipan og før man vet ordet av det bestiller man sjokolade på pall 😆 #impulskontroll

    2. Dette er et skudd i blindet, men om det er Maemo dere skal på ( det høres slik ut) så har de jeg kjenner som har vært der sagt at den alkoholfrie drikke pakken er best, da får man fersk lagde juicer som er spesialtilpasset og passer bedre enn alkoholen.

      1. Ikke Maaemo, men en restaurant i utlandet 😉 Var på Kontrast for 2 år siden og da gikk Christina for juicepakken og den var visst helt uuutsøkt. Jeg skal vurdere å gå for juice i juni, men holder en knapp på vinpakken når man først skal på et sjeldent besøk til en så finfin restaurant (uten barn) 😉👌

      1. Yes! Den er knallgod! Tenker at jeg kan hive meg over alkohol fri øl etter hvert, men inntil videre går jeg “cold turkey” både for kaloriene og vanens del 😊

    3. Haha må bare si lykke til om du skal gå rett på vinpakke etter 6 mnd uten alkohol 🙂 Anbefaler en svak opptrapping uken før dagen, start med 1 glass og arbeid deg oppover 😀

    4. pass på med den vinpakken hahahaha etter 4 mndr avholds 😀

      masse lykke til med fit for fight og kroppen til han derre fyren eg aldri har hørt om engang 😀

    5. Høres ut som en bra plan. Blir spennende å følge med på dette videre 🙂

      Forresten, hvor mange ganger i uka har du tenkt å trene?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg