7 sunne juice-oppskrifter 🍹

Mange har spurt om oppskrifter fra juice-uka og det skal dere selvfølgelig få 😊

Jeg lagde hver eneste juice fra scratch, basert kun på improvisasjon og flaks. Jeg har både juicebøker og juiceapper, men synes det var mer moro å komme opp med oppskriftene selv. Både fordi jeg vet hvilke ingredienser jeg selv liker best, men også fordi det er lett å miste piffen hvis man finner en oppskrift der man mangler en ingrediens.

For å gjøre det så lett som mulig for meg selv, gikk jeg for en enkel taktikk: Prøve og feile. Det gjorde juicingen langt mer moro enn å følge en oppskrift, og det funket som juling 👍

9 av 10 juicer ble superdigge, noen ble pluss minus og et par ble direkte motbydelige. Jeg var nemlig innom en lokal frukt og grønt-butikk og kjøpte med meg noen eksotiske grønnsaker jeg aldri har hørt om ei heller vet hva smaker, og det ble totalt skivebom 😆

Så mitt råd er enkelt: Hold deg til ting du kjenner og liker, gå litt utenfor komfortsonen, men ikke juice en levende due bare for å prøve noe nytt.

Disse juicene kan selvfølgelig drikkes når som helst og gjerne hver eneste dag, ikke bare som del av en juiceuke. Frukt- og grønnsaksjuice er digg, sunt, enkelt og godt. Perfekt til mat eller som et mellommåltid alene. Enjoy!

 

7 OPPSKRIFTER PÅ SUPERDIGGE JUICER!

 

Grønn nr. 1:

  • 1 agurk
  • 1/2 lime
  • 2 stangselleri
  • 1/2 pose grønnkål
  • 100 g spinat
  • 2 cm ingefær
  • 1/2 grønt eple

 

Gul glede:

  • 4 gulrøtter
  • 200 g ananas
  • 1/2 gul paprika
  • 1/2 appelsin
  • 1/3 papaya

 

Root 4 me:

  • 2 rødbeter
  • 1 spisspaprika
  • 4 tomater
  • 4 jordbær
  • 1 rød plomme
  • 1/2 sitron

 

Good morning, sunshine:

  • 1 pasjonsfrukt
  • 1/2 gul paprika
  • 5 gulrøtter
  • 1/2 appelsin
  • 1/3 papaya
  • 1/4 fennikel

 

Italiensk aften:

  • 5 tomater
  • 1 neve basilikum
  • 1 rød paprika
  • 1 brokkoli
  • 1/2 chili
  • 4 småtomater

 

Stang inn:

  • 1/4 kålhode
  • 1/4 fennikel
  • 5 stangselleri
  • 1 kiwi
  • 1 pære
  • 1/2 grønt eple
  • 10 grønne druer

 

Parterapi:

  • 1 spisspaprika
  • 1 rødbet
  • 1/2 agurk
  • 1/2 squash
  • 2 rødbeter
  • 2 stangselleri
  • 1/1 grapefrukt
  • 1 gulrot

/ Happy juicing! 😊🍹

10 kommentarer
    1. Hei 🌞 Bruker du ingen væske itillegg annet enn det som kommer fra grønnsakene? Slet med å få pressa til å gå rundt 😂😂

    2. Lot meg inspirere av juicefasten din! Har kjøpt en presse (skal ikke faste men forhåpentligvis erstatte noen måltider med juice). Men altså, de ingrediensene med hardt skall – juicer du alt eller skreller du? Lime, appelsin og for ikke å glemme pasjonsfrukten?

    3. Dette så godt ut, såpass godt ut at jeg graver fram den gamle juice maskinen min 😃
      Tenkte å prøve en fasteperiode. Bare et kjapt spørsmål; erstattet du all veske med juice, eller drakk du vann i tillegg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg