53 sekunder med egentid!

I dag skjedde det.

Endelig! De perfekte omgivelsene for egentid.

Christina måtte jobbe og låste seg inn på soverommet med macen. Ungene fant frem vannpistoler fra i fjor sommer og en bøtte vann, kledde på seg og løp ut. Plutselig var det stille. Helt 100% stille. Egentid.

Men klok av skade vet jeg at stillheten er en lunefull jævel. Man tror det betyr ro, men egentlig er det bare som vannet som trekker seg tilbake fra stranden før tsunamien treffer. Eller..?

Kan vi virkelig ha kommet dit at verden er et rolig sted og pappa kan få et minutt for seg selv uten konstante avbrytelser? Ja, for man hører jo stadig småbarnsforeldre som klager og bærer seg på sosiale medier om hvordan karantene-hverdagen med barn i hus, holder på å få dem til å gå på veggen.

Men brått står jeg der altså. Latter utenfor, fingre som knatrer i vei på et tastatur på soverommet, verden er i vater.

Så jeg sniker meg inn på do, fisker frem mobilen og setter på episode 4 i den fantastiske serien «Tiger King» på Netflix. Må egentlig ikke på do, men det har med årene blitt min man cave i hverdagen og her inne søker jeg tilflukt.

Å sitte i fred på do, er litt som å meditere i en sirkel av stearinlys og røkelse. Bare med buksa rundt anklene og en fornemmelse av grevling.

Uansett.

Egentid nå.

Skrur på episoden..

Alt vel..

Skal det virkelig…

* dunk dunk dunk* – lyden av støvler som smeller i plattingen.

Er det..

En dør rives opp:

– PAPPAAA!!!!!

Så kommer Christina stormende ut fra soverommet:

– PETER, HVOR LA DU KRAGEN TIL TEO? HAN SLIKKER SEG PÅ SÅRET IGJEN! HVOR ER KRAGEN??

– PAPPA?!?!?!

– UNGER, HVOR ER PAPPA?!

– VET IKKE! PAPPA!!!!

– PETEEEEER?!

– PAPPAAAAPEEETEEEERPAPPAAPRPPETETPAPRETER!!!!!

 

53 sekunder…

53 vakre sekunder og så var det på´n igjen.

…og man lurer på hvorfor småbarnsforeldre går fra vettet i disse karantenetider 🤣

4 kommentarer
    1. En sånn dag hadde vi her også i dag. Far måtte gå tur to timer i regnet etter ungene var lagt for å få litt ro sjela 😉

    2. her sitter jeg med 3 unger i fanget store deler av dagen. Frøkena på straks 3 mnd er klistremerkebaby, og storesøsken på 2,5 og 5 år er supersjalu og proppfull av energi. PrØVer å holde skjold rundt minste mens de andre kravler rundt. Oppå hodet, opp ned osv. Jeg hadde blitt superglad om jeg hadde fått 53sek alenetid. 🙊 Men det skal ikke stå på mangel på kos i heimen iallfall! Småbarnslivet i disse dager er kort oppsummert bomba hus og en kropp som skriker etter å stikke langt til fjells alene i ett år 🙊😅

    3. Skjønner at du må være i fred, hvis du skal ha en sjanse å få med deg handlingen(e) i Tiger King🤣👌.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg