3 måneder igjen!!

Jeg vet at mange kommer til å rive seg i håret nå, men de folka kan ta seg en bolle.

For de siste ukene har jeg vært litt sånn mollstemt over at sommeren ebber ut, høsten er på vei og vinteren vil bli lang, kald, mørk og kjip. Men da jeg var på badet for å pusse tennene til barna tidligere i kveld, så jeg plutselig datoen på radioen. 24.09.19.

Og da slo det meg: Det er jo bare 3 måneder igjen til jul!

Og røft regnet vil en hel måned gå med til juleforberedelser og førjulskos, så egentlig er det bare 2 måneder igjen. Og enda er det sensommer i lufta og så kommer høstferien, så egentlig begynner ikke høsten før om noen uker, som i realiteten betyr at det bare blir noen få uker med potensiell høst før julen tar over. Og hvis ikke DET letter litt på humøret, så gjør ingenting det 😄

Jo da, jeg skal innrømme at det er tidlig. Veldig tidlig, men jeg har mine grunner. Julen i fjor gikk med til veldig mye stress i en kronglete del av oppussingsfasen, og året før der var jeg drittsjuk og lå kveilet som en slange rundt doskåla hele julen.

Det betyr med andre ord at to år på rad har julen blitt særs amputert, og for en julete juleperson som meg, er det helt krise. Så i år gleder jeg meg til en lang og deilig jul uten sykdom eller stress.

Jeg skal se alle julefilmene, spise all marsipanen og høre meg lei på hver eneste julesang. Jeg skal pakke gaver, jeg skal synge julekvad, jeg skal inhalere apotekets beste røkelse til jeg ser rosa elefanter.

Og om noen få timer er det bare 89 dager igjen til jul 😄🎅🎄

5 kommentarer
    1. På radio1 har de startet med julemusikk døgnet rundt, så du er ikke for tidlig ute! Vi går mot den fineste, koseligste tiden av året 😍

    2. Beste måten å bekjempe mørketidsdepresjon er å kaste seg med liv og lyst ut i juleforberedelser. Mine seksåringer går allerede rundt og traller på “Bjelleklang”, og ønskelistene er påbegynt. I år for egen penn. En smugtitt har vist meg at frøkena har “ballbinge” øverst på sin liste. Sorry, men det blir det nok dårlig med!! God førjulstid til dere!

    3. For en vinterdeprimert person som meg som har begynt å grue seg til de neste 6 månedene var dette akkurat det jeg trengte å lese nå! 😍 Det er på høy tid å begynne planlegging av årets julegaver 🎁 Det får meg alltid i godt humør 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg