3 år siden sist!!

Jeg skulle bare ta meg en bitteliten pause, jeg – og vips så var det gått 3 år. 3 ÅR!!

På den tiden, hvis jeg hadde gått 2 mil i snitt hver dag, kunne jeg gått rundt hele kloden, en svipptur hjemom og deretter hele Norge på langs! DET er ganske sinnssykt. Det har jeg selvfølgelig ikke gjort, for håndballknærne ville sikkert takket for seg rundt Moss, og så måtte jeg ligget 3 år på sykehus der istedenfor. Så hva har jeg egentlig gjort siden sist og hva bringer meg tilbake nå? Jo, det skal jeg si deg!

Snøfall.

 

Det høres kanskje banalt ut, men nå som ny sesong av Snøfall endelig begynner i morgen, kjenner jeg at det kribler i hele kroppen. Da Snøfall 1 kom ut, hadde jeg veldig stor glede av å legge ut daglige spekulasjoner om hva som ville skje, hvilke mysterier som ville avdukes, hvem som var nissens rette tronearving og så videre. Og så slo det meg at jeg har kjempelyst til å følge opp det, nå som Snøfall 2 står på trappene. Så se opp for daglige Snøfall-spekulasjoner fra 1. til 24. desember.

Og tanken på dette gjorde at jeg plutselig innså hvor mye jeg har savnet bloggen. Og dere! Den fantastiske gleden av å kunne skrive om stort og smått, dele fra hverdagen, høre om deres liv og sammen drikke kaffe i den gigantiske sofakroken som er en blogg.

Så hva har jeg egentlig gjort siden sist? Og hva har dere gjort?

Da jeg forlot dere var det 2020 og hele verden løp rundt i Corona-hysteri. Siden den gang har jeg jobbet som Digital Markedsfører og Innholdsprodusent for et par ulike bedrifter, og på fritiden jobber jeg fulltid som matpakkepakker, aktivitetstaxi og kjøkkenhjelp.

Det som en gang i tiden var to søte små babybarn, har plutselig begynt å true moren sin på høyden og går nå i 4. og 6. klasse. (Red. anm. Hvor ble tiden av??). Christina har fortsatt ikke tatt til fornuften, så inntil videre er vi fortsatt lykkelig gift x-)

Jeg aner ikke hvor veien går fra her, jeg bare klarte ikke å ikke blogge mer. Så vet jeg at alle forstå-seg-påere og hippe medievitere med rare barter og vanskelig kaffe mener at blogging er dødt, men dem om det. Dette er bare min hobby. Jeg har ingen planer om å skrive på heltid eller vinne Vixen-priser igjen, jeg vil bare preike litt med dere. Mine kjære, fantastiske følgere som jeg bare etterlot på togstasjonen. Og det beklager jeg.

Men nå er jeg tilbake og jeg har så vanvittig mye tekst som skriker etter å komme ut etter tre år i fangenskap, så derfor hiver jeg meg bare over det. Aner ikke hvor veien vil gå eller om noen vil følge meg dit. Kanskje blir det bare i desember? Jeg vet ikke. Alt jeg vet er at jeg savner dette lune hjørnet av livet, der vi kan senke skuldrene, sette hverdagen på pause og bare ha det moro sammen 😊

 

// Hopp og hei på deg! 🥳

91 kommentarer
      1. Ja, ikke sant det er litt gøy? Det må jo være plass til mer i verden enn bare TikTok-danser og sminkevideoer, så jeg slår et slag for litt god gammeldags blogging 😄

    1. Hurra!! Tenkte faktisk på deg og fruen senest i går, og på at jeg savnet blogginnleggene til dere begge, så nå er du på gang, og så håper jeg Christina følger etter.

      Og grunnen til at jeg tenkte på dere? Jeg så en reklame med genser med motiv fra 3 nøtter til Askepott😂

      1. Hahaha! Bare noen få uker igjen til Askepott nå, har gledet meg siden 24. juli allerede, hihi. Får se om jeg får børstet støvet av Christina med tiden også, hadde vært moro med litt gjesteblogging igjen 😊

    2. Du har vært dypt savnet!
      Å på disse 3 årene har jeg fått 2 barn selv, så nå blir det ekstra gøy å følge deg når jeg kan relatere til alt 😛

      1. Hipp hurra! Så bra du er tilbake!! Og så blogg da gitt!!🫶🏻så stas for oss på no’n å førr’!🥳👍🏻#makeblogggreatagain?? Eller? 😅

    3. Du er VELDIG varmt velkommen tilbake! 🥰 Håper på mange trivelige kaffestunder fremover! 🥰

    4. Hurra hurra og velkommen tilbake😍🎉 Gleder meg til å spekulere sammen med deg i Snøfall-universet!

    5. Så godt å se deg igjen og høre fra deg 😊Gleder meg til å følge med på Snøfall med deg. Veldig stas at du er tilbake 🤩

    6. Så utrolig hyggelig at du dukket opp i feeden igjen! Må ærlig innrømme at jeg hadde glemt deg, men huska deg igjen det øyeblikket jeg så deg! Gleder meg til både snøfall og snøfalloppdateringer 👍👍

    7. Åh!! Nå ble jeg såååååå glad! 🤗 Jeg har savna deg, og gleder meg nå enda mer til Snøfall 2, med dine sidekommentarer! 🎄🎅🏼

    8. Velkommen tilbake og jeg håper du blir her en stund! Jeg har lurt noen ganger på om det var 2012 eller 2013 jeg begynte å følge deg. Jeg klarte nå å finne tilbake til «barteprat del 1», november 2013 som var det første innlegget jeg leste. Trofast leser siden den gang!

      Da var jeg barnløs tenåring på vgs, nå er jeg mamma. Årene flyr virkelig og bloggen din har gitt meg mye hleee!

    9. Ja, HURRA. Er ikke mange bloggere jeg har fulgt opp gjennom tidene. Det er bare 3. Kokkejævel, Monicavederhusblogg, og deg. Ja, og så Christina da, men dere regna jeg nesten som en.
      Supert at du har lyst til å starte opp litt igjen, og jeg håper du fortsetter. For jeg liker måten du skriver på. Daglige betraktringer uten rosabriller på. Men, kanskje blir det annerledes nå? Kanskje skriver du på en annen måte? Du har jo blitt eldre, og det har jaggu vi lesere også. Så kanskje vi ser på deg på en annen måte også?
      Samme det. Og uansett: Velkommen tilbake. Det gledes her i min lille krok ihvertfall. Blir deilig å lese noe annet en grafer på pc. Men, betyr det at jeg må følge med på Snøfall? Oi. Har jeg tid til det? 😀

    10. Pappahjerte😍
      Det var en gledelig overraskelse som dukket opp i feeden en torsdagskveld!
      hyggelig å ha deg tilbake..og gleder meg til snøfall spekulasjoner 😁

    11. Har sporadisk sjekka innom med håp om at jeg bare har gått glipp av nye poster…
      Dette er med andre ord en gledens dag!!

    12. ååååååh, herlighet… nå hoppet hjertet over noen slag av glede! 😁 Så utrolig stas å høre fra deg igjen! 💙

    13. Så gøy! Du og bloggen har vært savnet! tok faktisk frem boka di i går for å gi til en kommende far😄 så var pussig at du dukka opp her i dag! gleder oss til desember-blogging🙋‍♀️

    14. Bildet av deg poppa opp i feeden plutselig,og kjente på en sånn umiddelbar; «herregud,det var lenge siden!» – som om du var en gammel bekjent😀 Da jeg var hjemme i permisjon med første for ca 8 år siden,var dagens høydepunkt når det dukket opp nye blogginnlegg fra deg og frua..husker jeg var inne og sjekka hele tida😅 Velkommen tilbake😃🎄

    15. Velkommen. Savnet din evne til å lage pusterom i hverdagen, enten du har brukt humor eller satt igang refleksjonshjernen min.

    16. For en gledens dag!! Det har faktisk vært både én og to ganger jeg har tenkt “nå synes jeg pappahjerte skal komme tilbake fra permisjon” og her er du! 😁

    17. Velkommen! Husker ikke en gang hva jeg kalte meg den gangen. Men mine tvillinger har blitt ti og ett halvt siden….

    18. HERREGUD SÅ GODT Å SE DEG HER! SOM jeg har savnet å lese om alt som foregår. Jeg henger med på Snøfall-spekulasjoner og gleder meg stort til å følge dine tanker om serien! Så håper jeg at du ikke bare er tilbake for desember.

      (og hæ, 4. og 6. klasse?! Ble ikke frøkna født typ i fjor? Tiden flyr visst.)

    19. Nå innså jeg hvor mye jeg har savnet deg! Jeg skal iallefall følge med på både Snøfall spekulasjoner og alt annet 🤩 Hurra!

    20. Velkommen tilbake😍 koselig å se du er tilbake👍🏼 tenkte her om dagen på det blogginnlegget der du skrev om barnehagepersonalet👍🏼 og tenkte jeg skulle finne det fram og lese det igjen😍 og så plutselig er du tilbake🌺

    21. Så rart, har tenkt i det siste hvor jærskla koselig det var å lese bloggen din før-i-tida ☺️ Var liksom kaffepausa mi da jeg hadde småbarn 🥰 savna det litt, og så er du her 🤗
      Og perfekt Snøfall-timing 🥳 Nei detta blir bra 😁

    22. Så kjekt du er tilbake 😍. Har savnet bloggen din . Håper også fruen begynne å blogge igjen👌 . Var kjekt å åpne Facebook å sjå du er tilbake . ✍️👩🏽‍💻💻

    23. Så gøy at du er tilbake! Har savna blogginnleggene dine! Må innrømme at jeg ikke har sett Snøfall.. kanskje det går an å hoppe rett inn i Snøfall 2? Eller må jeg binge hele den første sesongen i dag? 😂

    24. Ser av alle kommentarene over her at du har vært savnet, så jeg må også få ønske deg velkommen tilbake. Jeg kan ikke huske å ha lest bloggen din før, og du vet nok heller ikke hvem jeg er. 🤗 Gleder meg uansett til å stikke innom hos deg fremover med tekoppen min. 😊

    25. Så gøy Peter!
      Jeg er stadig innom Christinas blogg både nå for oppskrift på Rocky road og gjennom helt året for «mutterns ost og skinke pai»! Ønsker dere en fin førjulstid<3 ps. At fersken går i 4.klasse!!! Det er for drøyt.

    26. Velkommen tilbake, ja endelig tok du til ” fornuften” igjen. Jeg kjente at jeg ble kjempeglad når jeg så at du hadde vendt tilbake til bloggverden. Endelig. Jeg tenkte på bloggen din for noen dager siden, jeg lurte på om du hadde lagt den ballen helt død. Kos deg

    27. Du har vært savnet! 🥰
      I bloggformat, men også på sosiale medier som Snapchat og Instagram. 🙂👍🏻

      1. Ååå, tusen takk for det! Skal prøve å komme meg tilbake på de fleste flater, men starter på blogg og instagram i hvert fall. Jeg har sikkert blitt kastet ut av Snapchat siden sist x-)

    28. jeg skulle bare sjekke hvor jeg lå på lista i dag og plutselig fikk jeg se et kjent fjes jeg fulgte for 3 år siden. jaggu har du kommet tilbake og det er veldig godt å se. håper du blir for bloggen din sprer mye glede i hverdagen til mange. 🥰 gleder meg til å lese mer. ❤️

      1. Haha, beklager å grafse til meg en plass oppi toppane. Jeg lover å krype ned igjen snart x-) Men for en fantastisk følelse å være tilbake! Også jeg som var redd for at blogging var dødt. Viser seg at det er nøyaktig like magisk som før 😍

    29. jaaaaaaaaaa 🥳🥳🤗🤗🥰🥰
      vi har savnet deg 🫶 og tenkt, om ikke daglig så hvertfall ukentlig, at det mangler liksom noe i hverdagen på sosiale medier og det er jo selvsagt pappahjerte, hurra og velkommen tilbake ❤️

      1. Tusen takk!! Og vet du, jeg føler at det har savnet noe i hverdagen selv og jeg kjenner jo nå at det er bloggen! Føles fantastisk å være tilbake! 😄

    30. Jeg følger ikke en eneste influenser, med unntak av matoppskrifter i ny og ne, men ofte innom her da du skrev tidligere, så hyggelig å se deg tilbake!

      1. Johooo! Må innrømme at jeg ikke leser så mange andre blogger selv. Bortsett fra matoppskrifter da. Er inne Det søte liv jevnlig x-) Håper å se deg innom her igjen. Skal prøve å ikke ta fillers og butt lift, men kan ikke love noe x-)

    31. YES! Veit om jeg er halv-synsk, eller hva – men tenkte på dere her om dagen, og lurte på åssen det gikk og sånn. Savna dere begge to (inkl konemor) veldig! 💔🥹 Sjeldent gode formidlere, etter et glass fredagsvin vil jeg faktisk si; i norsk verdensklasse!

      Måtte Den hellige ånd og de gode disipler og halleluja fornærme… nei, forBARME seg over menneskeheten, så vi slipper mer covid-hysteri/Pappahjerte-lockdown. Amen

      PS. Hver gang du vurderer å slutte igjen, pga haters eller hva pokker – så se deg i speilet og syng høyt;

      Don’t stop me now
      I’m having such a good time
      I’m having a ball
      Don’t stop me now
      If you wanna have a good time!

      -Anlimanda

      1. Asså, for en helt fantastisk koselig kommentar!! Tusen hjertelig takk! 😍 Også sitere den store Freddie Mercury i en av mine favorittlåter også da! Da treffer du bra 😄 Tusen tusen takk, det er kommentarer som dette som gjør det så utrolig hyggelig å være tilbake 🥰 Nu kör vi! 🙌

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg