Karma, flis og kaffe

Det ble som jeg mistenkte da Christina og jeg dro på shopping etter fliser i dag. Skjønte det med én gang jeg kom inn i flisbutikken: Her har jeg ikke mye jeg skulle ha sagt.

Prøvde å komme med noen forslag, men det tok ikke lang tid før Christina og flisemannen rottet seg sammen.

Jeg prøvde å imponere med at jeg klarte å ta flisedimensjonen på øyemål, men selv ikke mine “Jasså, snakker vi femogførr femogførr?” var til stor hjelp da jeg prøvde å sette sammen fargekombinasjoner som gikk sammen som sennep og nugatti.

Så da gjorde jeg som jeg ofte gjør: Spilte dum. Inntok rollen som passiv nikkedukke, forsynte meg grådig av gratiskaffen og lot ekspertene ta seg av beslutningene.

De pratet frem og tilbake og fant frem en myriade av ulike fliser som ville matche våtromsplatene vi skal ha på veggene, mens jeg bare nikket og var mer sånn: “Lysegrå, mørkegrå eller svartgrå? Æh, flisespikking” (badumtss)

cof

Til slutt hadde Christina og flisemannen funnet en gulvflis de likte. Jeg likte en annen. Men det var visst ikke så farlig.

Så de gikk for å sjekke lagerbeholdningen. Tomt gitt. Tomt i Sandefjord også. Og tomt i Oslo. Men den kunne bestilles. Leveringstid… tidligst 14. desember. Tidligst!

Flisa som han rare fyren som hang etter kona si som et slips likte? På lager. Også så veldig på lager! 130 kvadratmeter minst!

Så da.. ble det den!

Wohoo! Peter 1 – Christina/Flisemannen 0

cof

/ Karma er ei kjip pille 😀

2 kommentarer
    1. 😂, her planla jeg å kommentere noe om at “det er bedre å drikke gratis kaffe, enn å måtte velge mellom ørtifjørti fliser”, og at du egentlig var heldig med den. Også viste det seg at det endte godt likevel 😆🤗. Dere altså 🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg