Hvem er jeg? Hvor er jeg?!

Det er den merkeligste følelsen i verden. Å våkne opp og tro at du fortsatt drømmer. Se rundt i rommet uten å kjenne igjen en vegg.

Du føler deg forvirret, nesten som beruset.

Hvor er jeg? Hva er dette for et sted? Er det helg? Er vi på ferie? Hva er det som skjer?!

chihuahua in cushion
Den følelsen..
(Licensed from: cynoclub / yayimages.com)

 

Jeg får ofte litt panikk og tror jeg har våknet på et sykehus eller i en parallell verden som jeg ikke helt forstår. Men så rister man av seg den tyngste søvnen og verden begynner å ta form. Man gjenkjenner ting på veggene og rommet virker kjent. Dumme meg, jeg er jo hjemme.

Den følelsen kan gjerne oppstå når man er på ferie eller akkurat har kommet hjem igjen. Ting virker så ukjent, og de første 30 sekundene etter man våkner forstår man verken opp eller ned på noe som helst.

Gang den følelsen med 10 og du har følelsen av å våkne i nytt hus 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For da jeg sto opp i dag, skjønte jeg først ingenting. Et tomt skap? En stabel med tomme skuffer? Ingenting annet..? Hva er dette for et sted egentlig?!

Men så kjente jeg et barn som dro meg i tåa og lurte på om det var morgen. Så gikk døra opp og lyset fra gangen traff meg som et søkelys.

Alt føltes ukjent, rart og på feil plass. Tannbørsten sto ikke der den pleier, selv doen var på feil sted.

Men så kom jeg meg ut på kjøkkenet.

Fikk i gang litt grøt, strakk litt på tottene og så ut av vinduet. Helt ny utsikt. Frisk, blå himmel. Ny dag, nye horisonter.

Jeg snur meg rundt. Kaos. Et kaotisk hus fylt med kaos. Men selv nå som vi må hoppe mellom esker og rot som fjellgeiter, føles det riktig. Helt helt riktig.

Det er her vi skal bo.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

❤️

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg