To fingre i nesa

Når det knirker i gulvet, er det noen som er på vei.

Jeg skvetter til hver eneste gang, forventer alltid å se en tyv. Men neida. Bare et lite bustehode som kommer tuslende. Kald, trøtt og kontaktsøkende. Midt i natten.

Ser så vidt den lille nøtta over kanten på senga, der jeg ligger godt forankret i varme dyner og dype drømmer.

Så kryper det en liten kropp opp i senga og legger seg inntil meg. Jeg slår armene rundt som en rustning.

Så sovner vi sånn. Ved siden av hverandre, varme og trygge. Og jeg kjenner jeg smiler med hele hjertet.

Helt jeg bråvåkner en halvtime senere med to fingre i nesa og en klar beskjed om at jeg har sovepust x-)


 

/ Småbarnslivets gleder ❤️

5 kommentarer
    1. Hos oss kommer lillesnuppa tuslende inn i senga på natta, og etter en stund kommer det som oftest en hånd som legger seg over munnen min med klar beskjed:”Mamma, du bråke”, og deretter “æ går og legg mæ i mi seng” 😂😉

    2. Så herlig uansett. Hadde min lille Lucas på overnatting ,våknet kl 5.30….LITT tidlig. Tok han over i senga mi, han krøllet ditt små ,kalde tottelottene sine inntil meg, og sovnet med et sukk❤ sov til 8.30❤ lykke. Ingen klager, meeeeen, kommer nok🤣

    3. Nydelig. Men det blir så innmari varmt når ungene kryper oppi senga. De er like varmblodige som pappaen og selv ei 180seng blir for smal! Spørs om ikke vi må ha større seng. Jenta mi på 5 har forresten tyggis til meg for å unngå soveånden min. Står på nattbordet mitt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg