Hipp hurra for flinke folk på jobb!

Det er sikkert et alderdomstegn, men jeg innser at jeg har begynt å bli skikkelig glad i god kundeservice. Folk som kan sitt yrke og gjør at jeg som kunde føler meg ivaretatt.

Trenger ikke være store greiene, jeg vil bare at man vet hva man gjør og gjerne med et smil. Rett person på rett plass.

Trenger ikke være bilmekanikerens vanvittige leksjon om bilmotorens indre liv, kan også bare være en hyggelig person i kassa når man kjøper tyggis.

Portrait of woman cashier smiling
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com
 

Slik som i dag. På Jula (gratisreklame, vær så god). Vi står blant hyllene og ser på kjedelige ting. Arbeidsklær, motorsagolje, maskeringstape og lyspærer. Typisk ting en jente på 4 år har liten til ingen interesse av. Men hun venter tålmodig på pappa.

Da kommer en ansatt forbi. Og hun vet. Hun er av den typen der. Rett person på rett plass. Hun ser at lillesnuppa kjeder seg, men hun vet at jeg må bli ferdig. Jeg har ting på lista, jeg dro ikke hit for moro skyld.

Så hun stopper opp, prater litt med lillesnupp og ut av lomma fisker hun frem en ballong. Sånt fortjener visst flinke jenter som blir med pappa på handletur.

Og derfra og ut var handleturen reddet! Vi kom til kassa med et smil og fikk til og med sneket til oss et par gratis drops på vei ut døra.

Jeg kjøpte ikke stort, et par hansker, litt arbeidsklær og noe småtteri til ungene, men jeg gikk derfra med et smil.

Jeg kunne kjøpt arbeidshansker stort sett hvor som helst, men den lille greia der, å ha et menneske på jobb som kjenner kunden og kjøpssituasjonen nok til å yte det lille ekstra, betyr så utrolig mye.

Selvfølgelig kommer man tilbake etter noe sånt. Og derfor er god kundeservice viktig, både for kunden og bedriften. Og sånt liker jeg.

Businesswomans hands showing thumbs up
Licensed from: Wavebreakmedia / yayimages.com
 

/ God helg! 🙂

5 kommentarer
    1. Herlig – sånt liker vi! :o) Var på Jula selv for en stund siden, kjøpte noe småtteri og i kassa satt en søt unggutt (kunne vært sønnen min…) og da han smilte blidt og sa:”Værsågod og kos deg skikkelig i finværet i dag!” så gjorde det at jeg smilte resten av dagen. :o)

    2. Sånt betyr så mye og gjør at kundene kommer tilbake. Jeg var på Power med barna for en stund siden. Det tok lenger tid enn først antatt med titting på både data-og stavmikser. Sekundet før jenta på 4 år fikk et lettere sammenbrudd, kom en reddende engel av en ansatt bort og lurte på om hun og broren ville ha en ballong, fordi de hadde så fryyyktelig mange <3

    3. Var der i dag. God å være dame over 40. Lurte på lagerreoler. Ble vist til hvor de lå, fikk hjelp til å stable alle åtte på handlevogna.
      Husk å ta en titt på arbeidstøyet for små jenter på neste handletur på Jula😉. Fryktelig mye søtt for jentene våre😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg