Jul i oktober!

Det høres kanskje tidlig ut, men 03. oktober er altså dagen for å sparke i gang julen. I dag fant jeg nemlig årets første juleprodukt i butikken!

Ironisk nok så var det Jula som stakk av med seieren x-)

cof

cof

Og det tvinger meg til å spørre: Litt tidlig eller..?

Misforstå meg rett, jeg ELSKER julen, men selv jeg synes at dette blir over alle støvleskaft.

Enda er det drøyt 2 måneder og 3 uker igjen til jul og jeg nekter at de store kjedene skal begynne å skvise penger ut av julen allerede.

Tidlig i november er én ting, men 03. oktober? Den er for drøy ass. La nå i hvert fall badeshortsen rekke å komme seg opp på loftet før juleskjegget kommer ned.

Derfor kjøpte jeg ikke nevnte juleskum, selv om det er noe av det beste jeg vet.

For det er lov å glede seg til jul, men det er virkelig ikke tid for gløgg og sølvgutter enda.

Skamme seg, nissefar.

cof
 

/ Ka du tru? Litt tidlig å sette opp juletreet i starten av oktober eller? x-)

26 kommentarer
    1. Hvorfor skal vi i denne gata hvert år? Julevarene kommer i uke 40. Sånn har det vært i årevis. Om vi bare lærer oss det tror jeg mange hadde sluttet med den overraskende «å nei, alt for tidlig for jul». Enig i at det er tidlig men det er samme uke hvert år. Hvorfor skal vi gidde å henge oss opp i dette hvert eneste år? 🤔🎅

    2. Var på Biltema i går, der var det fullt av juleutstyr allerede😱
      Nisser, lys, juletre. You name it. Skremmende. Vil ikke se sånt før i slutten av november…

    3. Enig med Silje over here -ingenting nytt under solen. Året går ikkje fortere, julen kommer ikkje fortere alt skjer som det pleier-vi som jobber i butikk må faktisk ha julevarene inn samtidig med andre ellers vil de handle dem andre steder. Slutten av September begynnelsen av Oktober begynner smådryppingen, så kommer det større ting etterhvert. Helt vanlig. Er lenge siden vi måtte legge inn bestilling til hva varer vi skal ha til jul -ellers ville den komemt som på kjerringa. Drop å handle noe julete, julesnop osv om du ikkje vil -veldig enkelt. Er som at eg dropper å kjøpe øl i butikken selvom eg ser det , dropper også youghurt, er veldig enkelt . Og for å ikkje snakke om jordbærsyltetøy- kjempeenkelt -det fins, eg lar være å legge det i handlekurven 🙂
      Vær glad du ikkje bor i USA, vi pyntet til jul 1st September da eg bodde der, var litt slækt rundt 24 Desember for å si det sånn..og manglet helt julefølelse når man har over 30 grader ute likssom. Men sånn gjorde de eg bodde hos 😀 Ellers gleder eg meg noe vakent til julemarsipanen kommer <3 <3 <3 driter i om det er jul eller ei 😀

    4. I Bergen har kakemenn vært i butikkene i noen uker allerede…
      Tror ikke det er lenge igjen før vi har juleprodukter i butikkene året rundt…

    5. For meg starter julen alltid 12. Oktober. Da har jeg bursdag og den feires hvert år med å spise årets første pepperkaker😋

    6. JAAA – tenk å ta fra folk hele den lille mystiske gleden som begynner å spire i kroppen når kulda setter inn som den gjør nå. Den som skal få nære seg på årstidens gang gjennom uker av gule blader, svart halloween, tom november, advent. Det gjør ondt det 🙂

    7. At julevarer kommer i oktober er man dessverre blitt vant til, men det som er verre er at juleradioen kom på i slutten av september! Hvem vil høre O helga natt 28 september? Elsker jula over alt annet, men der går grensa!

    8. Oh, skumnisser! Det beste med julen.
      Og til Marlen her lenger opp; den tømmes lett på en kveld. Hehe 0:)

    9. Jeg synes at det er i tidligste laget, men jeg har holdt regelen i alle år og at alle julevarer ikke spises, drikkes eller henges opp før 1 desember – evt første søndag i advent om den kommer først.
      Så sender jeg heller stygge blikk til de som ikke klarer å holde seg unna før den tid 😉

    10. Julevarer kommer tidlig akkurat som alle andre sesongvarer….
      bikini og shorts i februar,
      vinterjakker i mai,
      høstjakker på sommeren,
      vintersko i juni og
      sommersko i januar…..
      syns ikke det ene er værre eller bedre enn det andre…
      er bare at med julevarene( eller påskevarene) så er det så veldig med synlig og vedtatt at det ikke er greit…

    11. Å nei! Jeg kommer til å bli bælfeit når de nissene kommer allerede nå! Kom viljestyrke og treng deg på, her skal du motstand finne! 😫 De smaker så GODT!!!

    12. Here we go again… Juleprodukter sniker seg inn i september hvert år, og jeg skjønner at kjøpmennene må starte for å få fortjeneste og omsetning på varene. Og vi kjøper jo inn, så… Ser at andre har svart bedre på dette, men er bare lei av at folk skal klage på dette HVERT eneste år. Men igjen, det er vel en del av den norske tradisjonen. Jeg elsker å klage, så nå kan jeg klage på at folk klager haha!

    13. Helt enig i at det er altfor tidlig, men som det sies over, julevarene kommer alltid for første gang i løpet av uke 40. Sånn har det vært i fryktelig mange år.

    14. Her går det allerede i nynning av julesanger😂🙈. Bare å ta julestemningen når den kommer, og kose seg med rolig julehandel frem mot jul😁.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg