Pinlig hendelse på hyttetur

I helgen var jeg på tur i Odalen med en gjeng med trivelige folk.

Turen var helt fantastisk, men på lørdag kveld hadde vi en litt uheldig episode.

I hvert fall når man prøver å være stor og tøff mann på tur..

hide
Licensed from: zittto / yayimages.com
 

For der lå vi. Godt plassert i hver vår sovepose, på det kjempeflotte leirstedet. I hytter og hus lå folk og snorket i alle etasjer. Selv lå jeg i hemsen av den ene hytta, med min gode venn og svoger, Steffen.

Dagen hadde vært lang og tøff, og jeg sovnet så fort hodet traff puta. Steffen ble derimot liggende og scrolle litt på telefonen, men det skulle raskt ta en dramatisk vending…

For det var ikke mange minuttene han rakk å scrolle, før jeg plutselig spratt opp av soveposen.

Han tenkte vel bare at jeg hadde glemt noe, men så skjedde det som skulle bli til morgendagens store snakkis…

For der satt jeg altså, rett opp og ned på knærne. Midt på natten, uten å si et ord.

Så lente jeg meg plutselig fremover,

plukket opp mobiltelefonen som lå på bakken bak puta,

løftet den med begge hendene,

og med en tilgjort babystemme, en sånn stemme man gjerne bruker for å snakke til kjæledyr,

så jeg ømt og kjærlig på telefonen og sa:

– “Nå skal du få en suss, fordi du er så god og tålmodig”.

Så ga jeg telefonen et stort smask midt på skjermen, før jeg krøp tilbake i soveposen og snorket i vei.

 

Så…

Ja…

Lite skjønte jeg da jeg sekunder senere våknet forfjamset og trøtt til lyden av en svoger som brølte så voldsomt av latter at jeg tror han pådro seg ribbeinsbrudd x-)

horse
Licensed from: Daniel Marcus / yayimages.com
 

P.S. Om jeg fikk høre det til frokost dagen etter? Ja. Veldig ja.

/ Takk og farvel, O tynnslitte macho-image

14 kommentarer
    1. Hei
      Håper du har vært i RIKTIG del av Odaln. Nord-Odal er nemlig riktig. Indianer-land. Vi har finere natur, og flere bygdeorginaler enn Sør-Odaln.
      Hilsen Nord-Odøling

    2. Nå ga du meg et dypt, inderlig og sterkt tiltrengt latteranfall! Takk for det! Hvem har bruk for macho-menn anyway??

    3. Er så enig med Frida over. Odalen er ikke bare Odalen altså. Vi har Sør, også har vi det den riktige Odalen nemlig Nord-Odal❤️

    4. Haha, var ikke klar over at jeg valset rett inn i en lokal borgerkrig her. Men joa, var Nord-Odal gett. Gjeddevasskoiene og området rundt. Utrolig fint og en fantastisk lukt av skog og mark. Bjutifull 🙂

      Ble godt kjent med området rundt Minnesund også, da vi kjørte feil frem og tilbake en rekke ganger for å finne avkjøringen inn i skævven x-)

    5. Operert i magen, med beskjed om å være forsiktig ! Trur det gjekk bra. Ingen sting som gjekk opp i det eg heiv etter pusten etter tidenes latterbrøl 🙈 å herlige London! Det verste er at eg ser det for meg. Ein ligg å slapper av etter ein lang dag, lese litt på telefonen og plutselig ser du din eigen svigerbror sitte på denne måten 😂😝🙈

    6. Haha, beklager det x-)
      Ja altså, jeg skjønner jo at mannen holdt på å le opp en lunge. Svigerbror med rumpa i været og et ømt kyss på telefonen midt på natta.. hahaha, erre mulig.

    7. Hahaha;-)Da har du vært i riktig Odaln 😀 MEN egentlig ikke riktig del av Odaln. Dere har vært på Sands-sia. Mo-sia blir mer riktig, der kan man blant annet reise til ekosotiske Knapper, der man kan treffe på de enda mer eksotiske Knapper-gardingene. Der kan jeg også by på kaffe 😉
      Men hvordan dere klarte å rote dere borti Minnesund på vei til Trautskogen lurer jeg fælt på, kan nok si dere bomma litt…
      Je ønsjer døkk enn fortsatt huggal kvæll 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg