En ny snekker i byen

Fy fasan, nå er jeg stolt!

For jeg har bygget noe!

Dette innlegget er for øvrig en fortsettelse fra “Peter gjør ting han ikke kan: Snekkerarbeid”

Ja vel, så er det ikke noe romskip. Ingen avanserte vinkler eller strømpunkt. Ikke innebygd kaffemaskin eller pølsekoker.

Men det ER en flyttbar vegg. En ferdig vegg. Laget av meg.

Og vet du hva, det gjør meg faktisk dritstolt.


De veldig ikke-flyttbare plankene er skåret ut og montert opp på flyttbare stolper 🙂
 


En ørliten malejobb gjenstår, så er vi i boks 🙂
 

Vegg/porten/døra jeg har laget er festet med to skruer til det opprinnelige reisverket, og de kan enkelt skrus ut når veggen må flyttes for å få tilgang til varmepumpas ytterdel (som er gjemt bak plankene).

Jeg er jo ikke spesielt handy, men i løpet av dette prosjektet har jeg innsett at det går an. Man må bare tenke litt, prøve litt og stå på litt.

For en erfaren snekker er dette sikkert en konstruksjon på apenivå, men for meg er det starten på noe stort. For vi har kjøpt et gammelt hus nå, et hus som krever litt omtanke og kjærlighet. Og det tenker jeg å gi det. Med snekkerbuksa på 🙂

Så får man bare starte med noen enkle småjobber først, lære underveis og tørre å prøve, så blir det to-tom-fire og kompliserte påbygg om ei litta stund 😉

Handylivet, here I come!

/ God helg!

12 kommentarer
    1. haha, jeg er imponert!! du vurderte altså ikke å lage det som en enkel port? skruene har en tendens til å bli dårlige etterhvert og da vil du få problemer med å skru dem opp da «bitsene» ikke har noe å ta tak i.. bare et tips 🙂

    2. Hei Peter! Syntes det er utrolig kjekt og inspirerende å lese om flyttingen deres. Er på flyttefot selv og har allerede korrenspondert med Christina ang maling 👍🏻 Jeg lurer likevel på om du kunne ha skrevet mer om tattoveringene dine! Husker godt når du skrev om en barnebok og tok dragetattisen – men det har jo kommet ganske mange i ettertid. Kunne du ha laget et eget innlegg om disse? 🙂

    3. Mye man lærer bare ved å prøve, og øvelse gjør mester👍 Men dette ser jo veldig bra ut, så du har gjort en bra jobb😊 Bare å fortsette så kan du bli gladsnekkern på tv😆👍👍

    4. Tusen takk for det, André 😀
      Gladsnekkeren du, det liker jeg. Bortsett fra at jeg er særs lite glad og tålmodig når det står på da, hehe. Kanskje det skal bli mitt nye snekkermantra – gladsnekkern fra Larvik 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg