Min ukjente tvillingbror

Finnes det en Peter-klone i Jondalen?

Det sies at det skal være rundt 7 mennesker på planeten som er kliss lik deg selv. Lenge har jeg ønsket å finne disse og se om det faktisk stemmer, og nå kan det se ut til at jeg har funnet en av dem. I Jondalen!

For i dag fikk jeg tips om en gladsak i Laagendalsposten, der man kunne lese at: “Jondølene rundspilte naboene” (saken krever abonnement).

Jeg har ingen aning om hvor Jondalen er, men der driver tilsynelatende min ukjente tvillingbror å herjer med nabolagene på fotballbanen.


(faksimile: Laagendalsposten.no)

 

Jeg synes det er veldig vanskelig å se sånt selv, men jeg kommer vel ikke unna at denne mannen lett kunne stukket av med pakkene mine på julaften x-)

Så, kjære tvillingbror: Nå er vi to. Fem til så er hele gjengen samlet 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

21 kommentarer
    1. Kan informere at Laagendalsposten tilhører Kongsberg og omegn, og Jondalen ligger litt nord for Kongsberg. Så en liten svipptur unna Larvik 😆

    2. Fra Wikipedia: Denne artikkelen omhandler dalen i Buskerud. For kommunen i Hordaland, se Jondal.
      Koordinater: 59°42′11″N 9°31′25″Ø (kart)
      Jondalen kirke
      Foto: Trond Strandsberg
      Jondalselva ved Løka bru
      Foto: Jan-Tore Egge
      Løka gamle bru over Jondalselva
      Foto: Jan-Tore Egge
      Jondalen er en dal og en grend i dagens Kongsberg kommune.
      Tidligere lå Øvre Jondalen i Gransherad og før det Hjartdal i Telemark og Nedre Jondalen var delt på kommunene Flesberg og Sandsvær i Buskerud. Jondalen lå perifert i forhold til sentrum av alle disse tre kommunene. Jondalen fikk i 1861 status som eget formannskapsdistrikt, med ansvar for kirke og skole. Jondalen kirke ble bygget i 1882. 1. januar 1964 ble så å si hele dalen slått sammen med Kongsberg kommune.
      Elva Jondalselva renner gjennom Jondalen. Fylkesvei 37 går gjennom dalen. På nordsiden av Jondalselva går Bjørnholtveien og veien Bromyr. På sørsiden har man også Jondalsveien og Dokkagrenda.pedia:

    3. Må bare erte deg litt..
      Det ringte ikke en bjelle da det stod i avisen “Laagendalsposten” at du ikke skulle til Vestlandet?
      -Lågendalen ender jo i Larvik 😂
      Ellers morsomt med dobbeltgjenger da 😅

    4. Tenkte Laagendalsposten dekket “Stor-Kongsberg” som selvfølgelig også inkluderer biter av Hordaland x-)

      ..eller var det bare et bevisst forsøk på å holde min ukjent brors identitet skjult?? (dårlig unnskyldning)

    5. Haha, var det jeg AKKURAT sa til Christina.
      “Renner ikke Lågen ut i Larvik da..?”.
      Så ja, vi har vel her avslørt at geografi ikke er Peters sterkeste side. Får håpe min onde tvilling er skarpere der. Trenger en som er god i geografi på teamet 😉

    6. En kompis fant tilsynelatende min i Kristiansand Dyrepark(nei, ikke apene) blant en av piratene. Han sendte bilde og selv jeg, min mann og mor måtte innse at det var meg på en prikk😎
      Hadde vært kult å treffe henne irl.

    7. Tror du Christina sin skate-kopi fra ferie hadde gjort et godt par med fotballpeter? 😀 hadde vært gøy å se om deres imaginære barn ville liknet Nora og Gustav.. “tenk om hvis atte” morsomt å fundere 😉

    8. Haha, ville rettet opp før mann nummer to i grønt blir gretten. Han spiller for Jondalen, men bor på og kommer fra Kongsberg.

    9. Er bare på det bildet, for han ser veldig annerledes ut ellers. Men det kan det jo hende du gjør også 😂

    10. Det første jeg tenkte da jeg så programlederen i ‘hva feiler det deg’, var at han var prikk lik deg!!

    11. Dette er ganske morsomt. På insta idag dukket det opp et bilde, og jeg var HELT sikker på det var deg. Det kunne vært deg. Sjekk ut paulflakstad sitt siste bilde. Jeg aner ikke hvem han er. Men han har åpen profil, så får han heller bare leve med og være din 2. Tvilling! Bare fire igjen😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg