Hjernevasket av småbarnslivet

Før hadde jeg store tanker. Dype tanker. Flotte tanker.

Jeg kunne drømme meg vekk i tanker om fortid og fremtid, universets uforståelige uendelighet og meningen med livet.

Jeg kunne diskutere ting, voksne ting, smarte ting.

Nå spiser jeg frokost og stirrer ut i evigheten mens dårlige netter og barne-tv, barnelatter, barnegråt, barnegrøt, barne meg opp og ned i mente, har lagt seg som et klamt teppe rundt hjernen.

Og alt jeg klarer å produsere er tanker som ikke ville imponert selv den simpleste ape.

Tanker som:

“Det heter jo nybarbert,

nyfødt,

nyforelsket,

nygift,

nyskilt,

nymalt,

nybakt,

nystekt,

nyvasket,

nydusjet…
 

Så hvorfor sier man ikke nybæsjet?”

 

Monkey
Licensed from: leungchopan / yayimages.com
 

/ Bill. mrk: Trenger voksne impulser. Haster.

7 kommentarer
    1. Å joda, her i huset het det nybæsjet også, særlig med spedbarn: “Skal vi gå på butikken nå?” “Ja, det passer bra, han er nybæsjet!”
      Men å bruke det om voksne, eller i andre sammenhenger sitter lenger inne… “Ah, så godt å være nybæsjet”???! 😉

    2. Vet ikke om du har sett på love island, men han martin som er med der er så lik en yngre utgave av deg! Synst han er sååå lik deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg