Mitt nye liv som matpakkepappa

Reklame | Polarbrød

Før kunne vi ta det piano på morgenkvisten, men nå er det opp før fugla fiser.

Opp og hopp, lag matpakke din sopp!

For vi har en skolegutt nå og skolen venter på ingen. I barnehagen var de litt mer fleksible, men på skolen skal man være på plass når klokka slår.

Ikke bare det, men de skal jo ha med seg matpakke også. Og det er fryktelig uvant for meg. For sant å si så har jeg egentlig aldri laget noe særlig med matpakker.

Da jeg var yngre var jeg en bortskjemt liten fis som fikk ferdig påsmurt mat av mamma, og barna har ikke trengt å ha med matpakke i barnehagen, så akkurat der er jeg faktisk helt grønn!

Og vet du, jeg synes faktisk ikke noe om det. Stå der og hakke opp frukt og grønt mens man er så trøtt at man ser dobbelt.

Selvfølgelig kunne man gjort det kvelden i forveien, men på kvelden tenker jeg alltid at jeg kommer til å stå opp frisk og rask i morgen. Men så våkner man opp, trøtt som en rumpepinne, og så er det på´n igjen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I sånne situasjon sier jeg bare: Takk gud for raske løsninger!

For når skoleklokkka tikker av sted, har vi ingen tid å miste.

To Polarbrød med godt pålegg, litt frukt og grønt, så er vi i mål. Smækk bæng, pappa leverer 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nyheten Polarbrød Flerkorn inneholder mye fiber, har lavt innhold av salt og sukker, og står til ekstra grovt på brødskalaen.

Et smart triks er å oppbevare Polarbrød i fryseren, så tar man det bare ut på morgenkvisten, smører på pålegg og legger i matpakken. Brødet tiner raskt og innen det er lunsj er brødet ferskt, mykt og saftig. Genialt!

Ingen steinhard kneipp eller tørre skorper, bare deilig brød som smelter på tungen. Også litt frukt og grønt på si, det må´n ha på en skoleda´ 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Fra og med neste uke satser vi på at rutinene er litt mer på plass, så blir det kanskje litt lavere puls på mårrakvisten.

Men Polarbrød på maten er kommet for å bli! Polarbrød er både sunt, raskt og godt – med andre ord perfekt på matpakka til småstore skolebarn.

…og som frokost til trøtte matpakkepappaer 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

* Polarbrød selges i alle dagligvarekjeder i Norge *

26 kommentarer
    1. Når du skriver reklame for noen, er det ting du har prøvd selv og er fornøyd med? Virker ikke helt som du skriver med egne ord..

    2. Absolutt! Hvis ikke hadde jeg ikke kunnet gå god for det 🙂

      Ikke bare det, men det er også viktig for meg at produktene jeg reklamerer for virker relevant for mine lesere. Derfor takker jeg nei til veldig mange annonsører som bare vil tjene penger på en stor kundemasse, men takker gladelig ja til de som ønsker å fremme et produkt eller tjeneste som både jeg og mine lesere kan ha glede av 🙂

      Det vil vel ikke være helt riktig av meg å fortelle hvilke selskaper jeg nylig har takket nei til og hvorfor, men jeg kan jo si at noen av mine siste samarbeid har vært for Polarbrød, Cubus, Adams Matkasse og Dolmio, og alle disse er annonsører jeg er stolt av å kunne representere på bloggen 🙂

      Og alt vil vel kanskje føles som det ikke er skrevet med egne ord når du vet at det er reklame, men jeg får som oftest frie tøyler til å skrive hva jeg vil på slike oppdrag og det er også derfor jeg takker ja til dem 🙂

    3. Polarbrød er topp! Favoritt for liten og stor her i huset, og perfekt til eldstemann som aldri har vært glad i brød.

    4. Vi har alltid en pakke havrepolar i fryseren i backup, om vi glemmer kjøpe vanlig brød. Jeg må bare spørre siden barna mine er kresne, er det store frø/korn i denne?

    5. Polarbrød med brunost er så digg. Fikk servert det hos mamma når jeg var på besøk og etter det kjøpte jeg det selv 😊 også så lettvint å ta opp med en gang man står opp. Da er det klart når man har ordnet seg. Lar den stå ute i ti min før jeg spiser den, så digg!! Må kjøpe mer i morgen.

    6. En ting er sikkert og det er at Polarbrød er KNALL GODT og begge våre unger ELSKER det og Jubler når de får det i matboksen! (Eg er ikkje betalt av akkurat denne annonsøren, men får også slike spørsmål når eg reklamer, leserene sår med èn gang tvil om troverdigheten når det er merket reklame selv om eg tidligere har skrevet om et produkt UTEN å ha vært sponset haha Rart det der!?)
      Men du Peter?? lLegger du Polarbrødet “PÅ” matpakken du?? *ler meg ihjel*
      Ha ei super skole(mat)uke 🙂
      Vibbedille 🙂

    7. Smøring av matpakke kvelden før er det mange som driver med, men ikke vi. Jeg tenker som så at matpakka skal være så fersk som mulig når lunchen kommer, og selv om den ligger i kjøleskapet over natten så er den hakket mindre fersk enn den som er laget på morgenkvisten. Og god mat er viktig for matlysten tenker jeg da. Selv fikk jeg matpakke av hjemmebakt brød så lenge jeg bodde hjemme (ja, bortskjemt) så jeg har litt å leve opp til der. 🙂
      Vi har forresten ofte kjøpt ferdigskivet brød (altså ferdigskivet fersk brød, ikke den typen med lang holdbarhet), lagt i fryseren og så tar vi bare opp det rette antallet hver morgen. Vi har også en skolestarter i år, men har i alle år hatt med frokostmatpakke i barnehagen så vi er allerede inne i rutinene.
      Men… ikke helt vant til et fast klokkeslett… hehe… 🙂

    8. Før fuglene fiser ja…. Det er jeg også….sånn i halv 5-5 tiden. Kjekt å smøre matpakke på den tiden 🤣🤣

    9. Den lunchen er noe annet enn de to skivene med brunost, jeg hadde😩 Drikke var vann i drikkefontenen, og vi måtte spise maten ute😮

    10. Humret litt av “Fra og med neste uke satser vi på at rutinene er litt mer på plass, så blir det kanskje litt lavere puls på mårrakvisten”.
      Har nå hatt matpakke-barn i to skoleår. Nå startet eldste i tredje, og minsten i første. Ikke nok med det, så skal minsten på SFO også, noe som tilsier to matpakker (tre om han skal på morgen-sfo også). Så nei, det blir ikke lavere puls, og du kommer til å verdsette ferien ekstra høyt fordi at da er det fri for matpakker! xD

    11. Ja, det er helt nydelig. Den litt søte varianten er god for søte pålegg, men kan bli litt for søt til salami etc, så perfekt med en litt grovere/sunnere variant 🙂

    12. Haha, ja det faste klokkeslettet er egentlig mesteparten av problemet. Før kunne vi liksom flekse med +/- 45 minutter, og det passet pappas surrehue perfekt 😉

    13. Haha, den setningen sa jeg om og om igjen i hodet. “Polarbrød på maten.. polarbrød på maten”. Vet det teknisk sett blir feil, men det hørtes så riktig ut i hodet at jeg gikk for det. Men du måtte selvfølgelig oppdage det, haha. Godt observert 🙂

      Jeg digger også Polarbrød, sponset eller ei. Rart det der med troverdigheten ja. Det er jo ikke som at jeg plutselig hadde skrevet innlegg for Libresse bare jeg får penger for det. I så fall skulle jeg jobbet HARDT med en troverdig innfallsvinkel, haha! “Libresse truseinnlegg – når du ikke finner kjøkkenkluten, men må tørke opp vannsøl fort”. x-)

    14. Neida, den er uten korn/frø 🙂 🙂
      Egentlig et ganske perfekt kompromiss av et brød. Litt sunnere, ikke for grov (kan fort bli for mye for barna hvis brødet er veldig grovt) og uten hele korn.

    15. Vanlig brød kan bli så mye brødstoff uten å gi så mye tilbake. Med Polarbrød får man mer smak og mindre kjedelig brød per skive. Ikke skorpe heller, som vel ingen barn er spesielt glad i. God deal 😀

    16. Heisann
      Jeg har prøvd Polarbrød og ble ikke begeistret..jegh har ikke barn men ser kolleger på jobben som lager til i lunchen ,har ost mellom to og mekker et seriøst ostemørbrød som de smelter i mikroen…Det ser jo seriøst digg ut. Og etter å ha lest inleggene her om polarbrød (av og til virker reklame på meg og😎)må jeg simpelthen prøve å pimpe opp et seriøst “voksenPB”
      MEN pedagogen i meg har et spørsmål: Har du(helt sikkert) prøvd å gi pjokken jobben med å lage matpakka selv? (Lovnad om lommepenger kommer man langt med)…mens pappa våkner over kaffekoppen?

    17. Haha, godt å se at god gammeldags reklame fortsatt fungerer 😀
      Selv er jeg veldig svak for å tine et fryst Polarbrød i mikroen og slenge på peanøttsmør og bananskiver. Eller brunost. Mmmmagisk!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg