Hvilken grønnsak smaker best?

Reklame | Dolmio

Dette må være det smarteste trikset jeg noensinne har kommet opp med!

For alle som har små barn vet at det ikke alltid er like lett å få dem til å spise grønnsaker. Spesielt ikke hvis det er noe nytt og skummelt 😉

Men jeg har kommet opp med en genial måte å få dem til å ikke bare spise grønnsaker de kjenner fra før, men også prøve helt nye grønnsaker!

I samarbeid med Dolmio utfordret jeg nemlig barna til en “Veggie challenge”. Denne gikk ut på å prøve å få barna til å smake på grønnsaker de ikke har spist før eller som ikke nødvendigvis står på favorittlisten deres.

For grønnsaker er sunt og godt, det krever kanskje bare litt trening 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Tomat utgikk ganske raskt. Kjøttdeig og spagetti med DOLMIO® Bolognese-pastasaus står nemlig høyt på listen over deres favorittmat, og den pastasausen inneholder mye(!) tomat, så den grønnsaken kunne vi krysse rett av listen 😉

Derfor dro jeg på butikken og kjøpte et knippe andre kjente og mindre kjente grønnsaker til den store testen. Jeg kom også opp med et raskt og enkelt poengsystem for å avgjøre hvilken grønnsak barna likte best.

Men hva er den beste måten å servere barna en haug med ulike grønnsaker på?

Her måtte jeg tenke.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så slo det meg: Hvordan liker jeg best å spise grønnsaker selv? Jo, rå og med dip!

Og sånn ble det at det barna trodde skulle bli helt vanlig kveldsmat, plutselig viste seg å være en gigantisk smakstest av grønnsaker for hele familien.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hvordan det gikk?

Det ser du her 🙂

Så takk til Dolmio for en kjempeartig utfordring!

Lyst til å prøve det samme? Bare kjøp inn en drøss med ulike grønnsaker, lag en enkel dip, kutt opp og kjør på.

Skulle du slite med å få i barna noen av grønnsakene fra testen, husk at DOLMIO® Bolognese-pastasaus er stappfull av saftige tomater. Men ikke fortell barna det 😉🍅👍

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

11 kommentarer

Siste innlegg