Norges flaueste postmann

Tror jeg holder meg inne noen dager.. x-)

For noen år siden kjøpte svigers en gammel postbil. Etter endt karriere i postvesenet, fikk de den praktiske bilen for en slikk og ingenting.

Først trodde jeg det hadde klikket for dem. Kjøre rundt i en gammel postbil med falmet logo og oppføre seg som postmann Pat? Nei, takke seg til.

Men postbil serru, postbil er ikke så dumt. For de bilene er jo designet for å frakte store mengder post og pakker, og er man midt i en flytteprosess med veldig mye som skal fraktes fra ett hus til et annet, er postbil helt genialt!

Den har plass til snøfreser, skap og stoler, og er mer nyttig enn 3 vanlige biler til sammen.

Det er bare ett problem..

For selv om den kanskje ikke lenger er i tjeneste, har den fortsatt sjelen til en postbil. Og med en gang du setter deg bak rattet, blir du litt postmann selv.

Så når jeg kjører rundt i den blir jeg jovial og lokalkjent, akkurat slik postmenn er. Og når man er så jovial og postmann-ete, må man selvfølgelig ha musikk!

Den har ikke dab, men det ligger 3 cd-er i postbilen.

sdr

En dobbelt-cd med Love Songs fra 90-tallet og en brent cd uten tekst. Love Songsene er så oppripet at de ikke spiller lenge, så da blir det den brente forundringspakken.

Og den cd-en, ja den har hele 3 sanger. Ole Ivars, Ole Ivars og Ole Ivars.

Først lo jeg bare da jeg oppdaget det. Hah, selvfølgelig har man Ole Ivars i en postbil! Så skrudde jeg av.

Men stillhet er utrolig kjedelig når man er en jovial postmann på tur, så derfor har det blitt til at jeg spiller den CD-en. På repeat.

Og nå elsker jeg Ole Ivars x-)

Synger med til låtene og storkoser meg mens jeg kjører rundt. Alltid tidlig ute, på min postmannsrute.

bty
“Nå harru blitt FEIT som en juuulegris!”
 

Og det hadde sikkert vært fint det, hadde det ikke vært for det som skjedde i går..

For på vei ut for nok en tur, wattet jeg opp lyden og stemte i. Sang for full hals. Og mens jeg sto stille og ventet på min plass i et veikryss, dro jeg på så det ristet i taket:

bty
KONGEN AV CAMPINGPLASSEN HAR EN HEEEELT VANLIG JOBB!”
 

Totalt uvitende om at bare noen meter til siden for meg, sto det en gjeng med folk og ventet på bussen. Og jeg hadde vinduet nede…

Så..

/ Sorry barn, men jeg tror kanskje vi må flytte x-)

8 kommentarer
    1. Og enda mer flaut er det når man er et jovialt postbud på jobb som blir tatt i å synge med til M-bop av Hansons av full hals, UTENFOR bilen. Og av en “kjendis” attpåtil. *flaut* (men det har ikke stoppet med i å synge høyt med på all mulig musikk) *knis*

    2. haha, jeg dauer! Har alltid sunget: «alltid tidlig ute, på sin postmannsSNUTE, alltid katten med seg i sin bil..», og det har liksom på sett og vis gitt mening siden han hadde katten med eller noe slikt selv om det har vært ulogisk nå når jeg er 23 og ikke 7. Takk for oppklaringen, har den på hjernen et par ganger i året så nå som teksten er rett blir det andre boller 😀
      Priceless med deg da, skulle ha vært filmet! 😂

    3. Hahaha! x-)
      Det er som med “Hallo Hallo” av Knutsen og Ludvigsen. Har alltid sunget “Men natt-telefon er en fin ting å ha”. Ikke “men at telefon”.. x-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg