Kjærlighet i kjøleskapet

Så der sto jeg. Myste inn i kjøleskapet som en rovfugl. Lette etter lett bytte som stakk seg ut i mengden. Ikke sulten, bare fysen.

Rester, grønnsaker, kjøttdeig og ketchup. Nei.

Mineralvann, blomkål, reddiker og egg. Nei.

Men så, nesten helt øverst, hva i all verden skuer mine øyne? Kirsebæryoghurt? Noe av det aller beste jeg vet? Men hvordan i all verden havnet den der??

Barna liker ikke sånn yoghurt, ikke Christina heller. Jeg derimot elsker den. Virkelig. Kan jeg ha glemt at jeg kjøpte den, er jeg virkelig blitt så distré?

Så jeg grabber med meg en yoghurt og tasser ut i stua. River lokket av yoghurten og gleder meg til å kaste meg over den som en gribb på et kadaver.

Da titter jeg bort på Christina, som for anledningen sitter og strikker i sofakroken.

– Visste du om det her? spør jeg.

– Hva da? sier hun.

– Kirsebæryoghurten, svarer jeg.

– Å ja den. Jo da, den har jeg kjøpt.

– Jammen.. sånn helt uten videre? Hvorfor det? spør jeg forvirret.

– Fordi jeg vet at du er så glad i den.

Og det, akkurat det lille der, betyr så utrolig mye.

For det er jo ikke bare en yoghurt, det er en kjærlig handling. Et ønske om å glede og overraske. Det er stor hverdagskjærlighet i en liten pakke.

Og det for meg er kanskje den beste og viktigste kjærligheten et par kan ha. Hverdagskjærligheten.

Det at man nærmest ubevisst ønsker å gjøre hyggelige ting for den andre. Glede, verdsette og overraske.

Ikke store ting og fyrverkeri, men små drypp av kjærlighet.

Trenger ikke være 2 uker på en strand i Maldivene, kan også være noe mye mindre. Som en yoghurt. I et kjøleskap. Fordi du vet jeg liker det.


 

❤️

6 kommentarer
    1. Er så enig. Det lille i hverdagen, som er tegn på at man blir sett, at noen bryr seg om en og vil gi noe uten at det er så stort og dyrt. En varm kjærlig handling rett fra hjertet. Digger dere. Håper dere trives i nytt hjem.

    2. Ja, akkurat det! 😀
      Det er en så fin følelse og man blir litt ydmyk til det hele og innser at man må huske å jobbe på for å være den personen den andre fortjener at du er 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg