Høstklar med nye klær

Reklame | Cubus

Sjekk ut disse kule plaggene!

Jeg blir alltid så satt ut når barna prøver nye klær.

Når jeg holder opp plagget, ser på de lange buksebeina eller armene, og tenker:

– “Æsj, her har vi bommet stygt. Denne er jo altfor stor!”

Men så prøver de klærne på og du innser at buksestørrelsen du trodde var ment for ungdom med russebuss og deltidsjobb, faktisk passer dine egne små bøllefrø.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så da vi skulle få gleden av å prøve klær fra den nye høstkolleksjonen til Cubus og jeg først holdt opp klærne, trodde jeg seriøst det hadde skjedd en feil. Gutteklærne var altfor lange i beina og jenteklærne var kanskje ment for Christina?

Men neida, det var barneklær. Og de satt som støpt!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg tenkte først at jeg skulle få noen skikkelig fine bilder av klærne i rolige omgivelser, men så kom jeg til skade å si at barna bare kunne “lekeslåss eller noe..” mens jeg gikk for å hente kameraet. Og da var det gjort x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Klærne er som sagt hentet fra Cubus´ nye høstkolleksjon for skolebarn og barnehagebarn.

Barnehagekolleksjonen gjelder for størrelsene 92-128 (2-8 år), mens skolebarnkolleksjonen gjelder for størrelsene 134-164 (9-14 år).

Ikke bare er klærne kjempefine og superbehagelige, men det gleder meg også at Cubus tar sitt samfunnsansvar på alvor. Ikke bare bruker de økologisk bomull i de aller fleste plaggene sine, de samarbeider også med blant annet Fretex, Unicef og Better Cotton Initiative (BCI).

De er opptatt av egen miljøpåvirkning og at produktene deres produseres under forsvarlige forhold. Cubus oppfordrer dessuten til gjenbruk av klær og redusert bruk av plast.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

Og bedrifter som tar ansvar, det liker vi! Spesielt når de lager så gode klær som dette og kjører på med et helt supert kampanjetilbud:
 

3 FOR 2!
Akkurat nå får du nemlig 3 for 2 på alle plagg i den nye høstkolleksjonen!

Så sving innom Cubus og sjekk ut den nye høstkolleksjonen for:

/ Let´s be awesome together 😊

15 kommentarer
    1. Det beste med Cubus, og det har du glemt å nevne.. De deler ikke klærne inn etter kjønn i nettbutikken 😀 Hurra! De sender dermed et fint signal om at barn er barn, og kan få ha på seg det de trives i, ikke presses inn i «søte jenteklær» eller «tøffe gutteklær». Tipp topp tommel opp!

    2. Neiognei! Jeg var tydeligvis litt for rask med rosen av Cubus i ste 🙁
      Gikk inn på Cubus sin side en gang til, og da måtte jeg velge «gutt» eller «jente» før jeg fikk se klærne 🙁 #skuffa -På klesbutikken, ikke deg altså 😉

    3. Kremt…. “Cubus er sitt samfunnsansvar bevisst” javel.. men legger du merke til at Barnehagekolleksjonen går fra 92-128 (2-8 år) så vidt jeg vet begynner vel barna på skolen allerede som 6 åringer.. jeg håper at dette gjenspeiler i den faktiske størrelsen også at ikke 128 egentlig nesten er 6 år i størrelse og at vi allerede fra barna er så små lærer de at “de er for store til å passe i klærne”.
      Hvordan føler du at størrelsen på klærne du ha mottatt er i forhold til alder på barnet?
      Usj.. surmaga.. og så på en fredag.. tar litt selvkritikk, men likevel.

    4. Klære passet helt supert i størrelsen og tror det er fint at de har lagt inn litt slingrinsmonn på størrelsene, for det er mange av barna som går siste året i barnehagen som lett kunne gått inn i 128. Vår er ikke helt der, men jeg vet om flere som antakeligvis minst må ha 128.

      Men ja, det er kanskje en litt uheldig klassifisering mtp at størrelsen går opp til teoretisk 8 år. Ytterst få som må konte barnehagen og derfor går der som 8-åringer. Kanskje man heller kunne kalt det noe mer abstrakt, type småkids og småungdom eller noe.

      Tenker Cubus ser kommentaren din og gjør seg en notis på det 🙂

    5. Hmm, dette har jeg faktisk ikke tenkt over før, men det kunne kanskje vært fint å dele inn klær etter dominant farge eller noe istedenfor kjønn?

      Synes ikke dette er noe man kan ta en spesifikk nettbutikk på (sjekket HM, Lindex og Ellos nå og samtlige deler inn etter kjønn), for dette er jo ikke såvidt meg bekjent en etablert og normalisert praksis, men det er absolutt en fin tanke for fremtiden 🙂

      Men hvis du går inn på nettsiden og klikker på barneklær for gutt, så er dette det første produktet som dukker opp! 😀 #rosaoverdose
      https://cubus.com/no/p/baby-og-barn/one-piece/animal-onsie/7222225_F319

      Kan absolutt se for meg at man med tiden vil slutte med tradisjonell kjønnsinndeling. Det er jo veldig i tiden og i det hele tatt en spennende tanke for et blogginnlegg 😉

    6. Takk! For at du viser at barneartikler kan vises uten å overeksponere barna. Liker at det er klærne og bruksområdene som er i fokus og ikke barna 😀

    7. Tenker Cubus faktisk vet hva de gjør, ettersom det er veldig mange barn som trenger større størrelse enn det som er ment for en spesiell aldersgruppe 🙂
      På den andre siden er det jo også barn som trenger en mindre størrelse, og hadde det vært jeg som skulle begynne i første klasse men som måtte kjøpe BARNEHAGEKLÆR hadde det helt sikkert kommet noen tårer😂

    8. Så utrolig hyggelig at du la merke til det, Anette 🙂
      Prøver så godt jeg kan å balansere det å blogge om familielivet samtidig som jeg ikke ønsker å utlevere eller overeksponere barna. Det er ekstra utfordrende for sponsede innlegg, der man i tillegg ønsker en god presentasjon av produktene, så det var veldig hyggelig å høre at du synes jeg er innafor nåløyet her 🙂
      God helg!

    9. Ingenting er som å tjene litt penger på barnas kropper! Helt merkelig at Cubus godtar og bruker denne type reklame. Er jo bare noe veldig guffent over det hele, når leende barnefjes er fjernet fordi dere ikke vil eksponere barna- bare tjene litt penger på kroppene dem. Hva har skjedd med verden?

    10. Rar kommentar. På nettsidene til stort sett absolutt alle kleskjeder vil du jo se bilder av voksne og barn som bruker klærne. At de bruker ansikter og hele figuren skyldes vel i stor grad at de bruker anonymiserte modeller som muligens ikke engang er norske, mens våre barn har en personlig avsender. Derfor synes jeg det er greit å vise frem klærne uten å overeksponere barna. Man får vist frem fine klær som mine lesere kan ha nytte av å se, samtidig som jeg får betalt for et oppdrag som gjør det mulig å drifte bloggen videre.

      Og det handler ikke om å tjene penger på kroppen deres, men å tjene penger til å forsørge en familie. For barna trenger klær, skiutstyr, fotball-lisenser, mat og alt det absolutt alle andre trenger, og dette er min jobb, så om jeg kan ta noen fine oppdrag for gode kunder, som igjen gir meg muligheten til å ha en jobb og betale regninger for resten av familien (slik absolutt alle andre har det) så takker jeg gladelig ja til det.

      Og bloggpengene derimot hadde gått til at jeg dro på guttetur til Vegas og blåste av alt på meg selv, hadde saken vært en annen 😉 Men dette handler om å gi tips om gode produkter til leserne i form av gode samarbeid, samtidig som jeg får mulighet til å drifte bloggen på heltid. Om det betyr at barna må tåle at pappa tar bilder av dem som lekeslåss i 3 minutter og deretter sørger for at bildene ikke utleverer dem på noen måte, så synes jeg det er en ganske god deal for alle parter 🙂

    11. Endelig får min kommende 4 klassing handle i skolebarn avd. Men på den annen side. 134 er jo faktisk 9 år og dermed helt korrekt. At mora på over 30 fremdeles kan handle i skolebarn avd er jo bare positivt “evig ung”

    12. Cubusbarn har større sjanse for å bli mobbet. Hva tenker du om det? Selv kjøper jeg heller få, men dyrere plagg, og uansett plagg de kan vokse i 🙂 Mobbing er virkelig ikke noe jeg vil utsette barna for!

    13. Hæ? Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt. Hvor i all verden bor du? Snakker vi hummer og røkejakke på Holmenkollåsen? x-)

      Ikke for å være surmaget eller noe, men hvis du bare kjøper dyre merkeklær av nevnte grunner, er du faktisk en del av problemet, ikke løsningen.

      Nå har vi riktignok bare hatt barnehagebarn til nå, men hvis dette faktisk stemmer på skolenivå, så har vi voksne et stort ansvar for å endre på denne ukulturen. Og i så fall vil jeg si at det er vi som foreldre som eier problemet, ikke Cubus.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg