Blitt sånn arbeidskar!

I dag var jeg en tur på vår lokale gjenvinningsstasjon.

Rask digresjon: I gamledager kalte vi det for søppeldynge eller bare dynga, men i forfinet 2018-drakt heter det noe så flott som gjenvinningsstasjon. Notert.

Mens jeg var der slo det meg at jeg har begynt å trives med sånt. Fylle bilen full av drit og kaste det på dyng- beklager, stasjonen.

Før følte jeg at dette var tid jeg kunne brukt på absolutt alt annet i verden, men nå har jeg begynt å like å tasse rundt i oppussingsklær og arbeidshansker. Og være produktiv. Få ting gjort!

Nikke til de andre gubbene og damene mens vi kaster plank og metall. Det er som et lite samfunn av produktive sjeler. Så kjører vi hvert til vårt og møtes igjen om noen dager eller uker.

Kanskje er det tanken på at ting kastes der ting kastes skal. Kanskje er det gleden av å kvitte seg med ting. Kanskje er det lukten av søppel og farlig avfall som blander seg til en fortryllende cocktail i nesa. Hva enn det er, når jeg kjører derfra føler jeg meg alltid 30 kilo lettere og glad som en lerke.

Nå vet jeg ikke om lerker faktisk er ekstraordinært fornøyd med livet, men på lyden å bedømme kan de ikke være veldig misfornøyd i hvert fall.

Og spesielt fint hadde jeg det i dag, siden jeg i forkant svingte innom Rema for å kjøpe meg en klassisk arbeidslunsj: Rundstykker og Frokostsalat på glass. Også cola da.

Så satt jeg der bak rattet på postbilen som nå var tom og klar for nok et lass, mens jeg brøt brødet i biter, dyppet det i majonesgugge og koste meg glugg.

sdr
Svigers´ gamle postbil i ferd med å bli fylt til randen. Love it!
 

sdr
“Delikat” er å dra det veldig langt..
 

sdr
#delikat 😆
 

/ Livet på dynga <3

4 kommentarer
    1. Haha, jeg veit. Såpass har til og med en stakkars innfløttær fått med seg. Vet ikke helt hvorfor da. Men tenkte det ble litt for lokalt for den gemene hop x-)

    2. Før når man tømte søppla på bakken og den ble bare dyttet ut på fyllinga DA het det dynga. Nå blir all søppel sortert, og gjenvunnet. Ingenting blir bare dumpet og gravd ned. Og den lukta du kjenner er nok ikke farlig avfall, det lukter ikke. Men er nok heller hageavfall som har begynt å råtne og matavfall;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg