Unnskyld, beklager, forgive me

Det skal ikke skje, jeg vet jo det, men likevel så skjedde det. Og jeg beklager.

For plutselig satt jeg der. I bilen, utenfor butikken og da var det for sent.

Men du skjønner, vi pusser opp for tiden og tenkte vi skulle være raske med middagen. Svi av en kjapp frossenpizza og ferdig med det. Tenkte liksom ikke mer over saken, før jeg satt meg i bilen og feis av sted.

Enset ikke engang hva jeg hadde på meg. Eller det faktum at jeg tidligere på dagen bare hadde kastet på meg en tilfeldig shorts og passende t-skjorte.

Og sokker.

Og…

Vel…

Crocs.

dav

cof

dav

Selvfølgelig burde jeg skiftet, jeg vet jo det. Man viser seg ikke offentlig med crocs, det gjør man bare ikke. Spesielt ikke med hvite tennissokker i. Står skrevet i grunnloven, det.

Men jeg var bare så fryktelig sulten. Og det var så få biler på parkeringsplassen, så jeg tenkte at det gikk greit. Bare denne ene gangen. Men det er jo ikke greit. Ikke én gang engang.

Alternativet var å gå barbeint, og du skal vite at jeg vurderte det. Lenge. Men det er faktisk verre.

Med slitte klær og nakne tær kunne jeg fort bli tatt for en landstryker på loffen. Og er det én ting som er verre enn å bli sett i crocs, så er det å bli kastet ut av nærbutikken mens man klamrer seg til en grandiosa.

Derfor ventet jeg til kysten var klar og pilte inn. Løp mellom hyllene og unngikk alle på min vei. Holdt på å bli oppdaget av en dame på hjørnet av skalldyr og taco, men rakk å skyte beina inn bak pallen med hermetisk mais.

Den eneste jeg ikke klarte å spare, var mannen i kassa. Jeg så at du så. Og du så at jeg så at du så. Da jeg rundet siste hjørnet og og lyden av gulv mot gummi avslørte meg. Du så ned, og så så du opp.

Blikket.

Skuffelsen.

Du sa ikke noe, men jeg vet.

Og jeg beklager.

Det skal aldri skje igjen.

dav
 

Med vennlig hilsen,
Verdigheten som forsvant

19 kommentarer
    1. Å gå med crogs i butikken spiller ingen rolle 😂 jeg kan selv gå sånn i butikken med unntak av sokker 😂 veldig bra skrevet som du pleieer å gjøre er derfor like kjekt å lese bloggen din 😀😀😀

    2. Crocks og grå oversized joggebukse ( = trygdebukse)… 🙊 Det er bare ikke lov…. 😁 Men så er det den der… “skal bare…” og plutselig står man der og er flau… 🙊
      Lykke til med oppussing og gratulerer med huskjøp ☺️ du får det nok travelt fremover, så skal krysse fingrene for deg så du slipper flere butikkturer i Crocks 😇

    3. Know the feeling. Gubben presterte å kjøre tolv mil inn til Oslo på Guns n Roses konsert. Med crocs. På Guns n Roses. I’m just saying. 🙄😎😜

    4. Jeg kjøpte mine første par med Crocs da jeg var rundt 10. Helt like som pappa 😀 De brukte jeg til absolutt alt. Bursdager, butikken, besøk, ferie. Smukk på beina og avsted. Mye minner i de skoene. Måtte dessverre bytte de ut i år, 10 år senere….. i et par nye Crocs 😀
      Unnskyld alle sammen, men jeg elsker Crocs.

    5. Jeg vet ærlig talt ikke om dette er verre eller bedre enn om du hadde troppet opp i bestefartøflene dine med tennissokker…… 😂 Dette er i det minste bevis på at oppussing går på hjernen løs😅. Spent på neste flopp😂

    6. Ha ha herlig 😂 Og gå med croks på butikken har skjedd meg også. I litt travel hverdag kan man kle seg slik man vil😁

    7. Dette er en melding fra fellessamfunnet: Din tillatelse til å ferdes i lokalområdet er herved inndratt etter brudd på paragraf 6.2 avsnitt 3. Relokasjon til Fleskefjæra Camping og rekreasjonsinstitutt initieres om 3, 2, ….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg