Typisk mann i møbelbutikk

Så sitter jeg her igjen, da.

I en ukomfortabel stol og venter.

cof

Vi trenger visst nytt interiør og frua trenger visst meg.

Ikke vet jeg hvorfor.

Alt jeg mener er jo bare feil likevel.

Feil form og feil farge. Hver gang.

Jeg burde kanskje sagt nei, men likevel sa jeg ja. Ja til å bli med.

Vil du være med? Ja, sa jeg. Som en idiot. Og nå sitter jeg her. Igjen.

Jeg husker jeg kjøpte en blå skål som frua likte en gang.

Det er 3 år siden nå.

Siden den gang.. ingenting.

Alt jeg peker på er enten stygt eller harry.

Gjerne begge.

Likevel trenger hun visst min mening. Kanskje som en slags anti-tese.

For når jeg en sjelden gang sier nei, ender det opp bak i bilen.

Som om mitt nei bekrefter hennes ja.

Som når man var yngre og i opposisjon til foreldre.

Ikke røyke, sier du? Da skal jeg i hvert fall prøve!

Sånn føles det litt nå.

Her jeg sitter og vrir meg.

I dansk design.

Visstnok bra det.

Ikke spesielt komfortabelt da, men det er vel bra det også.

Er jo ofte sånn.

De beste restaurantene serverer halve reker rullet i navlelo.

Men hvem er vel jeg til å si at det ikke skal være sånn?
 

Kan i hvert fall ikke si det nå. For da blir det jo denne stolen.

Som jeg ikke liker.

Så jeg bare sitter her.

På en stol.

I en møbelbutikk.

Og tar feil.

cof

Mvh,

Typisk mann i møbelbutikk

3 kommentarer
    1. Haha *kjennesegigjen*, her traff du blink – nemlig NØYAKTIG sånn hos oss også. Dere er med for å bære, og fordi dere vet målene på rommet møbelet skal inn i og/eller betale😉

    2. Sånn er mamma og pappa også.
      Mamma: syns du den var fin?
      Pappa: nei den var grusom
      Mamma: åh, det syns jeg
      Pappa: ja altså, den er jo egentlig ganske fin og veeeeldig praktisk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg