Drømmen om eksen

I natt drømte jeg om en gammel eks-kjæreste…

Jeg vet ikke helt hvorfor og det var ikke noe snuskete, men plutselig var vi bare et par igjen og alt skulle bli så bra.

Du var liksom bare ute av bildet. Barna var der da. Men de måtte jeg belage meg på å se mindre av. Ja, for det kunne tenkes at vi skulle flytte langt. Jeg vet ikke hvorfor, det var liksom bare bestemt.

Og det føltes så grusomt, for plutselig var jeg bare fanget i en ny hverdag jeg ikke hadde sagt ja til. Gjorde ikke vi det slutt for lenge siden? Hvordan i all verden kan vi være sammen igjen? Og ikke minst hvorfor? Det kommer jo aldri til å fungere!

Hva skjedde med hun jeg var sammen med? Og hva er dette med å flytte langt? Og ikke minst: Se barna mindre?? Hva i helvete er det som skjer?!

Da først våknet jeg til.

Omtåket, trøtt og forvirret. Fortsatt helt i ørska.

Og med en gigantisk klump i magen.

Livet mitt er i ferd med å skli ut av hendene på meg! Bli sammen med eksen og flytte fra barna – hva er det som foregår?!

Men så snudde jeg meg rundt.

Og der lå du.

Sovende, vakker, varm, god og trygg. Og da ble klumpen borte. Byttet ut med sommerfugler. Og livet falt på plass igjen.

Jeg vet ikke helt hvordan det er mulig, men jeg kan finne på å bli nyforelsket i deg igjen og igjen.

Glemmer det litt sånn i hverdagen, når ting blir mest oppussing, barneklær, middager og joggebukse, men så plutselig skjer det igjen. Skal ikke mer til enn en merkelig drøm for å innse hvor vanvittig heldig jeg er. Som har deg.

Sjeldent har det føltes bedre å krype tett inntil. Høre pusten din og kjenne varmen fra deg. Knusekose deg til du begynte å grynte som en misfornøyd gris.

Takk for at du holder ut all pappahumoren, rotet, tørrsveisen, fingerknekkelydene, de fæle crocsene og den falske plystringen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

/ Min misfornøyde gris ❤️

8 kommentarer
    1. Øh, jeg er trøtt. Glem den siste kommentaren 😂😂😂 trodde jeg leste på konatil 😂✌✌✌✌

    2. Åååh 😭❤️ Dere er et sånt par som jeg tror holder sammen resten av livet! ❤️ Dere er heldige som har hverandre, ta vare på hverandre!! ❤️

    3. pappahumoren, rotet, tørrsveisen, fingerknekkelydene, de fæle crocsene og den falske plystringen….kansjke endag får ho nok, hennes drømmer blir til mareritt, svetteperler dannes under søvnen.
      “Nei, nei, nei!” klynker hun i søvne mens etterfulgt av jamrende og heseblesende panikk-rykninger. ‘Jeg orker ikke mer dårlig humor, jeg orker det, jeg har en sjel, jeg har en sjel!”
      Neste morgen smiler hun som vanlig, du klør deg selv i hodet og tenker’ mente hun virkelig at jeg har så grelle spøker at hun nærmest panisk flykter inn i marerittets vugge grunnet meg!?”
      Etter cornflakes o pæresyltetøyet må du konfrontere damen og spørr rett ut; hater du meg som individ grunnet min magepladask komikk!?
      Ha, ha nei ikke vær dum! Det var bare et mareritt!
      men sekundet etter; en ubevisst reaksjon; Øynene hennes tilsier noe helt annet. De er ikke tårevåte; de er ørkentørre og utsondrer en slags indre død. Øynene sier ‘vær så snill mann, slutt å plystre vertfall når du gjør fra deg på do…’
      Tankene utover dagen fortsetter om dette forstyrrende element; om du virkelig dreper denne kvinnen innenifra og hun er i ferd å implodere på grunn av din humor…
      Resten av sagaen, er nå opptil leseren… men jeg vil selv si…
      Dårlig humor…. ja det er dødsviktig, ha en fortsatt fin dag alle på internetten.
      Mvh
      S

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg