Jordskjelv? Dinosaur? Hva var den lyden?!

Jeg sitter på kontoret og taster på turet. En solfin dag, en sommerdag.

Så plutselig et dunk.

Selv med hodetelefoner og høy musikk på øret, kjenner jeg det. Det rister.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Så blir det borte igjen.

Sikkert ikke noe, tenker jeg og jobber videre.

Så skjer det igjen. Det rister i setet og oppover ryggen. Kaffen slår ringer i koppen og skjermen danser på pulten. Kjenner igjen følelsen fra da jeg var i Japan i for 12 år siden. Jordskjelv.

Jeg pauser musikken og river av meg headsettet. Den fryktinngytende lyden slår til igjen og denne gangen hører jeg den bedre. Et voldsomt knas som om et metallbor knuser seg gjennom stein.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg sjekker nettet, ingen rapporter om dinosaurer på rømmen eller kometregn i apokalyptiske proporsjoner.

Jeg løper ut for å spørre Christina.

Og da ser jeg det.

Gulrøtter.

Sukkererter.

Knekkebrød.

Og et lyshåret bråkehue som sitter og knaser så håret blafrer og vinduene skjelver.

Selvfølgelig. Det hadde jeg glemt. Jeg er jo gift med et bråkehue.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For når min kjære, vakre, flotte, søte, lille kone, spiser mat som krever litt innsats, slik som gulrøtter og knekkebrød, er det bare å hive seg på bakken og ta dekning.

For hun har altså et hode som bråker noe så infernalsk når hun spiser at det kan få flyalarmen til å gå av!

Det er som om hver eneste tann er en forsterker og hodet er en massiv høyttaler. Sammen sprenger de lydskalaen som anlegget på en russebuss.

Og det hadde jeg helt glemt der jeg satt på hjemmekontoret og klamret meg til lamper og pc-skjermer for at ingenting skulle gå i bakken x-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Love ju, lille bråkenøtt 🙈😆
(..sa han og redde opp gjestesenga for natten)

7 kommentarer
    1. min mann er også sånn!! kan få det å spise ostebiter til å høres ut som om han spiser gråstein inni en megafon…Blir koko av det jeg ass

    2. Aaah, så det var damen sin skyld at jeg hoppet i taket og nesten mistet alle lånebøkene jeg skulle til å låne på biblioteket, når flyalarmen gikk i dag! Makan å skremme skitten av folk sånn! XD

    3. Haha! De aner ikke hvor tøft vi har det. Er som om hodet seriøst forsterker lyden 500%. Fikk begrepet “Bråkehue” fra storebror og synes det beskriver tilstanden ganske perfekt 😀

    4. Apropos Japan, jeg skal tilbringe 6 uker i Japan i sommerferien. Kan du skrive et innlegg med gode tips og triks, hva det rareste og kuleste med landet og folket er? Og selvfølgelig ting man absolutt må se!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg