Unik lunsj på stranden

Reklame | Unik

Sitte på stranden med tærne i sanden og spise deilig mat i varmen. Kan det bli bedre?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var vel egentlig et retorisk spørsmål, men svaret er nei. Det kan faktisk ikke bli bedre.

Kose seg på stranden, hytta, fjellet eller hvor enn man vil. Mat i det fri med folk man liker.

En brødbit her, en oliven der, litt brus i glasset og søl på teppet. Sånt skjer. Det er sommer det. Bryte brød og skravle, nyte livet i lange drag.

Frisk bris i fleisen og toner fra lystige fugler.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
En sulten gribb går inn for landing 🙂
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Iskald gazpacho fra frysebagen på en glovarm dag – ikke feil!
 

Trenger absolutt ikke være fullt så idyllisk heller, for en av våre rareste sommertradisjoner hjemme er å spise lunsj på en parkeringsplass. Kjøpe noe godt i butikken og spise der og da. På en gresstust i det bakre hjørnet av parkeringsplassen. Sommeridyll det også.

Men i dag var vi så heldige å ha både hav og strand til fri disposisjon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Mens noen jobber med tænen…
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
…tjuvstarter andre på lunsjen 😉
 

Til den deilige strandlunsjen hadde vi med praktiske produkter fra Unik.

Unik er en serie praktiske og billige non-food-produkter til nesten alle formål. De har et vanvittig sortiment av forbruksvarer for alt fra klesvask og husvask, til bordpynting og lunsj på stranden. Dessuten har de nærmest alt man måtte trenge til kjøkkenet.

De har vaskekluter, tørkeruller, klesklyper, kubbelys, mikrofiberkluter, vaskebøtter, kjøkkenspray, plastfilm og mye mer.

Og for en finfin lunsj på stranden, har de blant annet papptallerkener, smoothiebeger, engangsbestikk, kopper, fruktbeger og servietter 🙂

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pappkopper, -beger, -tallerkner og trebestikk fra Unik.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sjekk de raffe flamingoene!
 

Jeg liker spesielt godt at Unik har lansert engangsbestikk i tre, fremfor plast. Emballasjen er riktignok i plast, men den legger man jo bare igjen hjemme eller tar med seg når man går 🙂

Produkter fra Unik finner du hos Kiwi, Meny, Spar, Joker, Bunnpris og Nærbutikken.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Engangsbestikk i tre – smart! Kan selvfølgelig skylles og brukes flere ganger = enda smartere.
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

For tips, triks og smarte produkter –> Sjekk ut Unik på Facebook

10 kommentarer
    1. Vær så snill snill å ikke reklamer for engangsprodukter da 😩
      Spesielt når du er i utlandet! I Norge har vi ett ganske bra resirkuleringssystem, men sånn er det ikke i de fleste andre land. Det er utrolig kjipt for dem at dere tar med dere unødvendig søppel fra Norge og kaster det i Spania. Da blir det søppelet ett unødvendig problem for dem. I Spania går restavfall og matavfall i en dunk, så det at bestikket er laget av tre har faktisk ingen betydning, fordi det havner i restavfall likevell.
      Håper dere tar med dere alt dette søppelet hjem i Norge. Hvis du er for kul til det, og synes det er eksktremt og teit, bare tenk over det til neste gang. Om det blir for mye, si ihvertfall nei til å reklamere for unødvendige engangsproduker! 😊 tipper at foreldrene dine hadde alt dere trengte allerede i leiligheten.

    2. Reklame for engangsutstyr i 2018? Nei nei nei.. dette er bare trist Peter. Verden står ovenfor enorme utfordringer og mer engangsutstyr som blir mer søppel er det siste vi trenger. Bestikket i tre som KAN brukes flere ganger, SKAL brukes flere ganger i det minste. Jeg vil gå så langt som å kalle dette samarbeidet for uetisk. Til slutt.. jeg veit det er dødspraktisk med engangsutstyr på piknik med barn. Men om alle bare skal tenke på seg selv så blir det ikke så bra.

    3. Hei!
      Jeg har i et halvt år gått og tenkt på oppskriften på “tacokrydderet”som du publiserte på ja, treningsbloggen din! Så slo det meg! Hvor mange år siden er det.. Å hvordan gikk egentlig treningen din😂?
      Tiden går og årene legger seg på..
      Koriander og en hel tomat mener jeg og huske… så kjære Peter, kan jeg få oppskriften igjen?
      God sommer til dere alle!🙂

    4. Hilde:
      Jeg har faktisk lest hele den nederlandske forskningsrapporten som artikkelen du kopierte inn referer til. Omtrent hele tiden mens jeg leste den satt jeg og måpte fordi jeg var så utrolig overrasket over at de faktisk har fått lov til å publisere noe sånt.
      Det artikkelen konkluderer med, er at det selvfølgelig også er mulig å bruke en engangskopp flere ganger. Så om man sammenligner å bruke en porselenskopp flere ganger (og vaske den mellom hver bruk) , og en engangskopp flere ganger (da uten å vaske den mellom hver bruk), så kommer engangskoppen best ut.
      Dessuten testet de flere forskjellige typer engangskopper, og det var den komposterbare som kom best ut. Ikke bare kan den brytes ned, men gir også næring til jorda (så ikke de vanlige engangskoppene vi vanligvis bruker, og heller ikke de unik produserer).
      Så om man bruker en komposterbar kopp flere ganger uten å vaske den, er den bedre for miljøet enn om man bruker en porselenskopp flere ganger og vasker den mellom hver gang før man kaster den.
      Det er den mest useriøse forskningsrapporten jeg har lest, og det gjorde meg rasende da jeg så at flere norske aviser og nettsider begynte å skrive om den. Vi må slutte å være så naive. Selvfølgelig er ikke engangskopper bedre for miljøet enn porselenskopper, det er ikke mer komplisert enn det.

    5. Takk for mer info om artikkelen! Virkelig krise at de har fått publisere det da, ja. Er helt enig med deg. Og jeg prøver hardt å ikke være naiv. Jeg har innstillingen at ting gjerne har flere sider så derfor søkte jeg opp dette med engangsservice bare for å se om jeg fant noe forskning på det.

    6. I det minste så minnet artikkelen meg på at jeg må være flinkere til å bruke kaffekoppen min maaange ganger før den går i maskinen:)

    7. Nå synes jeg kanskje moraliseringen overfor andre har gått litt over styr her. Det handler ikke om å bruke noe én gang og deretter kaste det, men at det er litt mer praktisk å ta med papptallerkner enn porselensservice på stranda. Trebestikket brukte vi flere ganger og da jeg dro i går, lå det tilbake i kjøkkenskuffen 🙂

      At det heter engangsbestikk etc er noe annet. Kanskje man kunne endret retorikken der slik at det ikke ligger implisitt i ordet at man skal kaste tingene etter en enkelt bruk. Kall det heller “flergangsbestikk” eller noe. Det var ikke så dumt!

      Engangsgrill er vel unntaket. Men slik jeg forstår deg er det altså bedre å rulle med seg hele grillen, gasstanken og alt, med seg ned på stranda når man skal grille en pølse 😉

      Hehe, misforstå meg rett, jeg forstår godt hva du mener, men jeg synes det blir litt drøyt å kalle dette uetisk. Da ville jeg vel heller sagt at selve reisen i seg selv var uetisk? Ferieturer med fly er strengt tatt unødvendig og flytrafikken forurenser noe helt ekstremt. Hva med leiebilen vi kjørte? DEN forurenset den!

      Selvfølgelig er jeg helt med på at verden ikke trenger mer søppel, forsøpling spesielt, men jeg mener at det fortsatt må være mulig å bruke forbruksvarer, så lenge man bruker det fornuftig og tar det seg tilbake det man tok med seg ut 🙂

    8. Vet ikke hvor i Spania du har vært, men i vår lille landsby hadde de et supert sorteringssystem. Flere dunker for sortering av alt mulig avfall enn vi har her hjemme. Egne dunker for plast, bio, batterier(!), metall, glass, papp etc 🙂

    9. Ikke lest artikkelen enda, men må henge meg på at det er unødvendig å vaske kaffekoppen etter hva gang. Skal jo uansett bare ny kaffe oppi.
      Melkeglass derimot.. det blir en litt annen sak x-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg