Hot med hatt?

Tommel opp eller ned – hva tror dere?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det startet som en spøk. For jeg har aldri hatt hatt.

Har riktignok prøvd å kjøpe meg hatt før, men det har aldri fungert. Jeg har ikke et typisk hattehue og hatt ligger litt i samme landskap som bart. Såpass ut at det blir litt in.

Noen bærer nok både hatt og bart på ekte, men de fleste gjør det som en greie. Som å lage komplisert kaffe. En sær løkka-hipster greie.

Og sånn har jeg det litt med hatt. Jeg skulle gjerne gått med det, men jeg har ikke lyst til at det skal være en greie. Dessuten har jeg et gigantisk basshue, så de aller fleste hatter passer meg ikke uansett.

Men i går så jeg den. Hang der på hattestativet og gjorde seg deilig. For meg.

Jeg var solgt.

Først som en spøk, men så tok jeg den på meg. Det føltes rett. Men likevel da.. Hatt? Kan det virkelig være?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og så slo det meg: Vi er jo på ferie. Er dette et typisk tilfelle av ting man tror er kult på ferie, men så kommer man hjem og innser at det ikke funker nord for Kiel-ferga? Jeg tenker da på ting som vannpipe, sarong, Henna-tatovering og afrikanske perlefletter.

Så derfor spør jeg deg, kjære leser: Er det hot med hatt?

Jeg synes den var rett så raff, men klarer ikke å bestemme meg.

Hatt or natt?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

 / Legg igjen et pip i kommentarfeltet 🤠

36 kommentarer

Siste innlegg