Fit og pommes frites på ferie

Det må være en rar tid å være kroppen min på. Hva tenker den nå?

I det ene øyeblikket sitter jeg på en strandbar og nyter fleskete flesk og sukrete slurp, i neste nå er det løpeskoa på.

For det har blitt en greie det der. Når vi er her i Spania prøver jeg å ta det dels som kosetur, dels som treningsleir. Spise litt, trene litt. Men i år er det ekstra spesielt..

For jeg har som tidligere nevnt satt meg et mål om å løpe så langt som overhodet mulig i No Finish Line-løpet i Oslo i september. For hver runde på 800 meter man fullfører, donerer sponsorene av løpet 10 kroner til Stine Sofies Stiftelse. Og jeg ønsker å løpe inn så mye penger som overhodet mulig.

Men det betyr løping. Mye løping.

Men ferie er ferie tross alt. Kan jo ikke bare bestille vann og salatblader når man skal kose seg. Og “kose seg” på ferie, betyr gjerne alt som er usunt, fritert og dyppet i sukker.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Dette.
 

Som selvfølgelig er et kjempeproblem for en kropp i treningsmodus.

Men “kose seg” kan heldigvis også bety en svett runde med løpeskoene på. Bare mann, grus og spansk natur.


Men også ganske mye av dette.
 

Så akkurat nå er kropp og hode i krig. Kroppen sier løpesko, men hodet sier hamburguesa con queso, por favor. Og begge vinner. Og begge taper 😉

Men fortvil ikke, kjære kropp. Jeg har ikke gitt opp, bare koser meg litt. Ferie er ferie, tross alt.

Men når vi kommer tilbake begynner hardkjøret, for jeg har et hemmelig mål om å løpe et ganske hårreisende antall mil(!) på løpet i september.

Men ikke i dag. I dag skal vi leve som kjøpmenn.

Så kos deg nå, kjære kropp, for om ikke lenge blir det en stor porsjon brokkoli med vann og brokkoli til 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jeg er han til venstre x-) Han andre er min kjære bror Christer, aka Treningshjerte
 

* Følg Sjokoladeløpehjerte på Facebook *

3 kommentarer
    1. Så flott at dere skal løpe “no finish line” løpet. Et kjempeflott tiltak både for kropp og sjel! Tror kroppen din er stolt jeg -av at du klarer å kombinere både melkesyre og sukkerslurp. Dere ser, om ikke annet, veldig seriøse og raske ut på bildene 🙂 Stå på!

    2. Hvor er Thomas da 🙂 ? Gjentar X antall ganger at du tar fine bilder og mye bedre enn før når du bare brukte google bilder.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg