Bursdagsbaking midt på natta

Er det én ting jeg aldri ser ut til å lære, så er det at barn gir totalt blanke i når vi voksne har lagt oss.

For i går var det Eurovision og feststemning til langt på natt, og da pappa skrudde av lyset sånn i 02-draget så han frem til en lang og god natt.

Klokken 06-et-eller-annet så jeg rett inn i de lys våkne øynene til en overengasjert 6-åring.

– Pappa, du må våkne!

Langt borte i drømmeland og med hønepop på hjernen blunket jeg fornektende til morgenen som truet med å trenge seg på.

– Hæ, jammen, hæ?

…var alt jeg klarte å lire av meg.

Ingen sympati å hente. Guttungen sto bare og strålte som en sol. Smilet helt oppunder øreflippene:

– Vi må bake boller og lage kakao – mamma har bursdag! Kom da, pappa!

Så løp han av gårde. Vekket lillesøster og dro henne med seg. Ingen ting å miste, vi har boller å bake og kakao å koke.

Her skal det feires!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og da.. ja da har man faktisk ikke noe valg.

Nytter ikke å si at man gjerne skulle hatt en halvtime time 4 timer til på øyet når barna er i oppjaget bursdagsmodus. For det er jo tross alt supertrivelig at de blir så gira på mammas vegne.

Ja vel, så skulle jeg gjerne ventet til etter kirketid med å finne frem tørrgjær og litermål, men sånn er det. Har man barn, så har man barn. Helt om natten, helt om dagen.

Kan ikke klandre barna for at jeg satt oppe halve natten for å se på israelsk hønepop. Bursdag er bursdag 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Kjære mattilsynet: Føttene kom på kjøkkenbenken først etter at bollene var ferdig 😉
 

/ GRATULERER MED DAGEN, SNUPPELUPPESUSSELUSS 😘🎉

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg