Vi har blitt fotballforeldre!

Så har det altså skjedd. Vi har blitt sånne fotballforeldre! Som står på sidelinjen og heier mens vår lille sønn går i krigen. Med leggskinn, knottesko og egen drikkeflaske.

Tenk det. Vår lille plutt! Ikke lenger en liten fjott i en vippestol, men en stor og fryktet fotballspiller.

I går spilte han sin første cup etter bare fire fotballtreninger og jeg kunne ikke vært stoltere. Det er vel mer sauegjeting enn det er idrett inntil videre, men likevel.

I siste kampen sto til og med noen av jentene fra barnehagen og heiet på sidelinjen. DET var stas det. Altså, hvem bryr seg om pappa når jentene plutselig møter opp? Da ble det plutselig litt ekstra fart utpå der 😉

Jeg husker den tiden så utrolig godt selv. Være med på turneringer, gi alt i kampene, fly etter jentene og bare ha det ball. En fantastisk tid jeg for alltid vil savne. Nå er den endelig i gang for vår eldste kriger og jeg gleder meg til å følge hvert skritt på veien.

sdr

For er det én ting som er klart etter i går, så er det at vi skal være sånne folk som er med. På trening, på kamper, på turer.

For jeg husker selv hvor stort det var når mamma eller pappa fulgte med mens jeg løp rundt på håndballbanen. Det ga en glede og energiboost lik 20 liter Red bull.

Det er viktig med foreldre som stiller opp. Som heier på laget og klapper for dommeren. Som er en del av idretten og heier den frem. For laget, for gutta, for sporten og moralen 🙂


 

* Følg Fotballhjerte på Facebook *

7 kommentarer
    1. Gutten vår er like gammel, snart 6år og skolegutt til høsten. Han har også begynt på fotball ⚽ kjenner meg godt igjen i det du skriver. Vi har vert på to cuper og vi koser oss! Koker med kaffe på termos og smører med niste, husk plaster til evt knall og fall 😉

    2. Det er jo så koselig å være fotballforeldre😍😊 Her går de to eldste på fotball og vi har fullpakka uker med treninger, kamper og cuper😅 Men fy søren, jeg ville aldri hatt det på noen annen måte heller😊 Helgen nå ble tilbrakt på cup både lørdag og søndag med de begge og som vi koste oss i strålende sol😆😊 Kos dere som nybakte fotballforeldre og heia plutten😀

    3. Så gøy 😊 Har en 6 åring som er igang med fotball selv. Kanskje du kan ha noe vinkling på bloggen din i forhold til prestasjonsjaget som er i barneidretten fra tidlig alder? Det samme med tidlig topping av lag etc? Synes dette har tatt altfor mye av de siste årene og vi er flere som mener det. Fokuset skal være sosial samhandling og lek!

    4. Ah, jeg husker det der. For et lite øyeblikk var jeg også en sånn mamma som stod på sidelinja og bet negler og prøvde å ikke rope for høyt – en sånn mamma jeg sverget på at jeg aldri skulle bli, haha. Heldigvis ombestemte avkommet seg etter en sesong. Så nå er jeg dansemamma isteden – jeg tror jeg passer best til det! 🙂

    5. Og jeg har stått på sidelinja under et utall av håndballkamper og heier på deg og vår sønn pluss alle de andre på laget. Det begynner å bli lenge siden, men for en koselig tid. Enig med den over her, skriv gjerne om prestasjonsjaget i barneidretten.

    6. Å bli fotballforeldre (eller håndball eller hva som helst) er faktisk noe av det jeg gleder meg mest til med å bli mor. Fyfader hvor mye jeg skal heie!!! Hilsen verpesjuk 23-åring.

    7. Jeg kan godt se min datter spille ball, men det vil nok ikke vekke gode minner i meg. Jeg HATA ballspill, haha! Hest var tingen for meg, men det fant jeg ikke før jeg var tretten. Men det blir ikke bedre om datteren min vil drive med hest, for jeg vet hvor pes det er, hvor mange timer som legges ned, hvor skadet man blir/kan bli og ikke minst DYYYRT. Ja til håndball <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg