Peter løper for livet!

Endelig kan jeg avsløre mitt største og viktigste prosjekt for i år! 🙂

Det er ikke til å legge skjul på at jeg brenner for Stine Sofies Stiftelse og den fantastiske jobben de gjør for en barndom uten vold.

Men det er et vanskelig tema å skrive om og jeg har innsett at jeg ikke kan fortsette å lesse dere ned med triste historier om grusomme skjebner hver gang jeg ønsker å hjelpe.

Det er bare mange ganger man klarer å ta inn et grusomt budskap før man ikke orker å høre mer. Men jeg vil hjelpe! Jeg vil bruke min stemme for å støtte de som trenger det mest.

Og nå tror jeg endelig jeg har funnet den perfekte måten å gjøre det på!

I september skal det nemlig avholdes et løp som heter No Finish Line. Dette er et veldedig arrangement der hvem som helst kan delta.

Løpet foregår på Rådhusplassen i Oslo og for hver runde man løper (800 meter) donerer sponsorene av løpet hele 10 kroner til Stine Sofies Stiftelse.

Og i det løpet tenker jeg å gi ALT!

Jeg mener virkelig alt. Løpe til jeg rett og slett kollapser. Ødelegge meg helt for de som har fått livet sitt ødelagt.

Dette innebærer først og fremst at jeg må løpe meg opp noe helt vanvittig, for akkurat nå har jeg minst 10-12 uønskede kilo med pølser og lett-øl å dra på. Men jeg har også større planer!

Jeg ønsker blant annet å auksjonere bort kroppen min bit for bit til bedrifter som ønsker å støtte initiativet. Vi snakker da om reklameplasser rundt om på hele kroppen, så betales det en viss sum for hver runde jeg klarer å gjennomføre.

De får god reklameplass og et bevis på at de støtter en viktig sak, og jeg får samlet penger.

Jeg ønsker også å starte en fundraiser på facebook, der de som vil kan donere valgfritt beløp for å pushe meg videre.

Selvfølgelig håper jeg å inspirere så mange som mulig til å bli med på selve løpet, men jeg har ikke tenkt til å mase og kjefte folk opp av sofaen.

Jeg vil heller ofre hud og hår for å komme meg i tidenes løpeform og finne på mange rare sprell langs veien.

Og jeg gleder meg så sinnssykt! Så håper jeg dere vil være med på reisen og hjelpe meg med å gjøre dette til tidenes beste fundraiser 🙂


 

/ High five og god hælj!

13 kommentarer
    1. Heier på deg!😊 Kjempebra tiltak! Blir spennende å se hvor mange runder du klarer. Lykke til opptreningen!

    2. Heia deg Peter – jeg er kjempefan av deg og ditt engasjement for arbeidet Stine Sofie-stiftelsen gjør!!! Jeg synes det er kjempeflott at du bruker stemmen og inflytelsen din på dette👊🏼
      Jeg har bare en liten reminder (IKKE kritikk!!), du skriver «det er et vanskelig tema å skrive om» og «Det er bare så mange ganger man klarer å ta inn et grusomt budskap før man ikke orker å høre mer» – –
      Det er så VIKTIG at dette temaet blir snakket i hjel og at folk har kunnskap om at barn faktisk blir utsatt for disse jævlige handlingene hver eneste dag!! Hvis vi ikke orker å snakke om det og å høre om det – hvordan er det da for de barna som må leve i det? Voksne kan ikke hjelpe barn å avdekke vold og overgrep hvis vi ikke klarer å vite at det skjer!
      Fortsett å snakk om det, fortsett å skriv om det – del igjen og igjen de jævlige historiene. For når vi vet kan vi hjelpe barna å vite at dette er IKKE GREIT!
      Du er en fantastisk fyr Peter og jeg digger deg💪🏽 stå på!
      Hilsen barnevernpedagogstudent

    3. Til Maria: Jeg er egentlig helt enig med deg. Dette er noe som MÅ snakkes om. Men det er dessverre bevist at mennesker ofte ?lukker? øyne og ører for ubehagelige ting. Spesielt når det kommer til noe man ikke kan direkte relatere seg til, hvis du skjønner hva jeg mener. Dette er noe redd barna tenker på før de lager kampanjer o.l, for de erfarte faktisk at noen av reklamene de hadde før ble ?alt for mye? for oss som ikke kan sette oss inn i en situasjon uten mat og vann. Utrolig fælt å si, og det burde absolutt ikke være sånn. Men dessverre.
      Derfor tror jeg det er viktig å finne en balansegang mellom det Peter har skrevet før, og tiltak som dette. Slik at man ikke lukker øynene ?for man kjenner jo ingen selv som har opplevd det?. Den kjipe sannheten er selvfølgelig en helt annen. Jeg er ganske sikker på at de fleste faktisk kjenner noen som har opplevd slike jævlige ting, det er bare det at vi ikke vet om det.
      Jeg hadde og så for å være ærlig håpet at vi skulle ha kommet lenger på noen plan. For eksempel en slags seksualundervisning for barn på barneskolen. Her snakker jeg selvfølgelig ikke om det samme opplegget vi hadde på ungdomsskolen, men noe som er tilpasset barn. Samtidig en slag oppfølging av barn på barneskolen, slik at man kanskje avdekker overgrep/vold i hjemmet på et tidligere plan. Barnehageansatte burde også ha årlige kurs med disse temaene. Dette mener jeg egentlig mest fordi jeg har en del venner som jobber i barnehage, og jeg har skjønt at de er usikre på dette. Noe jeg personlig syns er litt skummelt.. Hvis det blir riktig og si. Her tror jeg mye av frykten ligger i at de er redde for å melde i fra om noe som ikke stemmer. Og det er selvfølgelig forståelig, men terskelen burde ikke ligge så høyt her.

    4. Heia heia. Dette blir bra. Håper å få til noen runder selv. Gikk fra Trondheim til Oslo sammen med Stine Sofie stiftelsen i sommer, så noen runder her bør gå bra 😊

    5. Å så bra!! Da ser jeg deg der!:) Løp ifjor og hadde med min 2år gamle sønn, han med sparkesykkel.En fin måte å bidra på, svette og slite for barn som har/hatt det vondt skulle bare mangle!!

    6. Hei Maria,
      Det Tina skrev 🙂

      Det handler ikke om at jeg ikke skal skrive om det, men at jeg må balansere ut grusomme historier med et inspirerende tiltak, rett og slett for å holde temaet levende ved å ta flere angrepsvinkler. Ellers er jeg redd folk fort blir litt mettet og heller dytter det litt under teppet. Så det er egentlig bare en sneaky måte å snakke mer om det og øke bevisstheten uten å støte folk unna 🙂

    7. Tusen takk for det! Gleder meg veldig til å se selv. Opptreningen frem mot dette blir like mengder blodslit som motiverende formstigning. Herlig på gode dager med løpetur i solskinn, men innser at jeg blir nødt til å ofre en og annen sjokolade langs veien også, hehe 😉

    8. Hei Peter! Jeg har i mange år støttet og elsket Stine Sofies Stiftelse, og jublet høyt da du annonserte samarbeidet med dem. Synes dette løpet høres ut som et fantastisk tiltak! Selv er jeg en elendig løper (får det rett og slett ikke til), men vil så gjerne, og har nylig startet et løpeprogram som skal hjelpe meg med det. Dette løpet høres jo perfekt ut som en test på om det har fungert eller ikke! Spørsmålet mitt er egentlig; donerer man penger selv om man ikke løper? Om man ikke skulle klare det, slik at man må gå, donerer man 10 kr per runde også da?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg