Til mannen i kassakøen

Du hadde ikke trengt å gjøre noe, men du gjorde det likevel.

Grocery Shopping
Licensed from: leaf / yayimages.com
 

Og du aner ikke. Jeg hadde bare tre ting jeg skulle ha. Tre små ting, men likevel måtte jeg løpe inn for å kjøpe dem.

I bilen satt Christina og ungene. Det var rett etter barnehagen og stemningen var allerede sånn midt-på-treet. Og ustabil som en håndgranat. Så jeg løp målrettet inn med nesa rettet mot mine tre små ting. Dette må gå fort. Kom igjen, Peter.

Jeg hadde en drøm om å klare alt på bare 10 sekunder, men der sto du. Bare én kasse åpen, bare én foran meg i køen, men det var deg. Og handlevogna di kunne fylt et rom.

Du må ha kjøpt to av alt de hadde. Hadde jeg kjent deg bedre, ville jeg sagt lykke til på ferden til sydpolen.

Men jeg følte ikke for å spørre om jeg kunne hoppe foran deg. Din tid er like dyrebar som min, så jeg ventet. Tittet ned i bakken, gikk i ett med tapetet og aksepterte min skjebne. Dette vil ta en stund.

Det var da du snudde deg. Du så på meg, du så ned på din egen kurv, så utbrøt du:

– “Æmmen herregud, hvis du bare skal ha de tre tinga så må du jo bare hoppe foran meg!”

Og for alle som leser dette så virker det kanskje ikke som stort, men jeg synes det. For det er en holdning vi må ivareta og sørge for at ikke forsvinner ut av folkesjela.

Ja vel, så er ikke min generasjon nødvendigvis den beste til å sette opp flagg og ta det ned igjen til nøyaktig riktig tid, men la oss i hvert fall ta vare på dette. Gleden i å gjøre hverdagslige småting for andre.

Trenger ikke male hele huset til naboen, et lite hei eller et frikort i kassakøen kan være mer enn nok.

For som det sies: Den største glede man kan ha, det er å gjøre andre glad 🙂

La oss aldri glemme det.

Takk.
 

/ Hilsen han stressa småbarnsfaren med bare tre ting i hånda

6 kommentarer
    1. Pleier stort sett alltid slippe folk forbi om jeg skal ha mye og den bak meg har lite.(og jeg er tilogmed under 30 :p ). Det koster meg ikke mange ekstra sekundene, de kan jo betjenes mens jeg lesser fjellet av varer opp på båndet :p Men er jo hyggelig at det blir satt pris på 🙂

    2. Synes det er så greit å slippe fram travle småbarnsforeldre når jeg, som pensjonist, har så utrolig god tid😄

    3. man har også de snikene som holder en liten ting i hendene og sniker seg i full fart forran deg før du rekker og komme til kassen, du tenker det får gå greit siden han bare har den ene tingen, men når han har lagt på varen så roper han på kona som har handlekurven full og kommer med den forran deg i køen, da står man 20 min i køen og mister den bussen man skulle ta med 2 minutter og må vente 30 min på neste før man kommer 10 min for sent på jobb

    4. Jeg liker de som er snille og slipper frem når man bare har noen få ting, men jeg liker absolutt ikke de som blir nevnt i kommentaren over her 🙂

    5. Dette gjør jeg alltid..pur egoisme..De smilene jeg får er takk nok…og jeg går hjem med go’følelse.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg