Grinegrisen Babe

I dag nådde tårekanalene et nytt bunn-nivå..

For jeg har lært meg å akseptere at jeg har mistet totalt kontroll over tårekanalene etter at jeg fikk barn. Greit nok.

Før kunne jeg se de grusomste, fineste, rareste, mest fantastiske ting, uten å felle så mye som en fluefis. Nå derimot.. nå trenger jeg nesten bare tenke på noe rørende, så begynner det å skje ting i øyekroken.

Men en GRIS som gjeter SAUER?!

I dag satt vi nemlig og spiste grøt i sofaen, da vi zappet innom filmen om Heldiggrisen Babe på TV. Du vet, storfilmen fra 1995 om en gris med en merkverdig lugg som bor på en gård.

Jeg har aldri sett den før og tenkte at det ikke var stort å hente, men barna ville gjerne ta en titt. Dessuten var det bare 10 minutter igjen.

Så vi så på. Jeg slurpet kaffe og var ikke fryktelig opptatt av hva som foregikk på skjermen. Men det var frem til den lille grisen skulle prøve seg som gjeterhund i en stor gjeterhund-konkurranse. Alle lo av den lille grisen, alle lo av eieren. Idioter, tenkte de. En gris som skal gjete sauer, det vil aldri gå!

Men det gikk. Grisen fikk lære et hemmelig triks av en annen gjeterhund og plutselig gikk alt som smurt og publikum jublet ekstatisk!

Og da gikk tårekanalene til pappa bananas.

cof

bty

Men vet du hva, det kan jeg faktisk ikke leve med. Jeg skjønner at det kan være rørende å se et barn synge i en talentkonkurranse eller en vakker scene i en film, der en familie gjenforenes etter mange års ulykke, men kjære tårekanaler, en gris som gjeter sauer?! Det blir for teit ass.
 

/ Hilsen mann skuffet over egen kropp x-)

9 kommentarer
    1. Du er ikke alene.
      Og det rare er at kroppen bestemmer dette helt på egenhånd. Griner for alt, også når andre tar til tårene for noe som i utgangspunkete ikke berører meg.
      Akkurat som om jeg har en knapp som kun trenger ett pust for å slå seg på. Enig med deg at det er teit, – megateit er det.
      Protester legges inn stadig vekk, men blir ikke tatt til følge…..

    2. Hei! Lurte egentlig bare på hvor dere har kjøpt de hyllene dere har over TV?n, de er utrolig dekorative og sånn passe fancy👍

    3. Genialt innlegg 😂 Jeg har også blitt sånn når jeg har blitt «eldre», men tror du er hakket «verre» enn meg 😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg