Mannen som gjorde meg lykkelig

Hvem hadde trodd at fem små ord skulle bety SÅ mye? x-)

For der sto jeg, litt sliten og dratt i pappatrynet, som alltid. Et par flasker vin i kurven til påskebesøket som ventes i kveld. Greit å ha noe godt å by på når rumpa parkeres i sofaen for kvelden og kubbene lyser opp peisen.

Nok en dag i rekken av mange, ikke stort å skrive hjem om.

Jeg setter flaskene på båndet, de pipes videre og den glade mannen i kassa hilser og sier hei.

Jeg sier hei tilbake.

Så ser han på meg.

Myser litt.

Så sier han det..

Fem små ord som alle over 30 år drømmer om å høre.

Ikke “Hei du, jeg elsker deg”, ikke “Du har vunnet i Lotto”, men noe langt langt bedre:

Kan

Jeg

Se

Legitimasjon?
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
 

/ Takk, du vakre herre, påsken er reddet! Hilsen plutselig 17-åring 😀

* Følg Fjortishjerte på Facebook *

20 kommentarer
    1. Da jeg jobba på Polet spurte jeg ei «ungjente» etter leg. Jeg sverger på at hun så ikke en dag over 17 ut. Dama ble overlykkelig og dro frem sertifikatet: joda, dama var 43!! 😂😂😂

    2. Hej!
      Jag heter Herta och jobbar på Tourn. Vi jobbar med Influence marketing och jag undrar därför lite hur du jobbar med samarbeten.
      Vad tar du för ett samarbete och inlägg på din blogg?
      Skulle du vilja göra ett samarbete med ett företag som vill jobba med dej!
      Ser fram emot din återkoppling!
      Ha en fin dag!

    3. Ble nektet adgang på utested med 21 års grense på 30års dagen min . Beste gaven ever 🙂

    4. Haha, dette må være en fyr som tenkte “Fader, han der ligna på han derre bloggepappa’n. Du dægen døtte, trur det er fyr’n sjæl. Jeg spør om legitimasjon!”😂😂 Jeg ble selv spurt om legitimasjon der jeg sto med datteren på sju på ene siden, guttungen på fem på andre og kulemagen som hadde termin om én mnd når jeg skulle ha ett par flasker til mamma😂

    5. Jeg er i midten av 30-åra og må rett som det er vise legitimasjon. Og i fjor høst ble jeg tilbudt barnebillett på toget da jeg skulle kjøpe billett.
      Kan ikke gjøre annet enn å smile og ta det som et komplement.

    6. Jeg spurte om de seriøst mente jeg var under 18. Fikk til svar at alle under 23 skulle vise leg uoppfordret. Smilte og ga det fra meg, jeg var da 39. 😀👍 Også takket jeg pent

    7. Bare så det er sagt, du legger opp til dette svaret helt selv…
      Kan være at han trenger briller…. 😉
      GOD PÅSKE 😀

    8. Jeg ble spurt om legitimasjon da gubben skulle kjøpe øl i butikken. Trodde han spøkte, men måtte faktisk gå ut i bilen og hente legitimasjonen før gubben fikk kjøpt ølet sitt… Vet ikke om jeg tar det som et kompliment enda i og med at jeg er bare 29 😋

    9. Lykke på jord det! Jeg kommer aldri til å glemme den gangen jeg ble spurt om å vise leg for å kjøpe Paracet på rema. Ja, PARACET! Det var nummeret før jeg løp gråtende ut av butikken. #evig16 (Jeg var 26 år).
      Blir enda spurt om leg ved snus/alkohol. Men du vet den følelsen når du har landet, vært i taxfree og står med rullebåndet for å hente bagasjen, og så ser du at det står politi/tollere ved utgangen? Jeg får ALLTID et nervøst sammenbrudd på innsiden som resulterer i at jeg SER skyldig ut. Det skjer tydeligvis også på butikken når jeg skal kjøpe snus eller alkohol… eller paracet tydligvis.

    10. Haha! Ja jeg vet, jeg blir alltid livredd og svett når jeg går gjennom tollen, selv om jeg ikke har med en pøkk x-)
      Jeg skjønner ikke hva det er, men jeg begynner å bable og svette med en gang, haha.

      Men paracet altså, den var ny. Er jo som å bli spurt om leg for å kjøpe fyrstikker det. Imponert 🙂

    11. Er selv 24 og måtte nesten dra fram legitimasjon på bussen fordi bussjåføren ikke kunne tro at jeg skulle ha voksenbillett. Jeg begynner vel å sette pris på å se ut som en 16 åring når jeg runder 30 🙂

    12. Vi var ute å spiste en kveld, jeg og 3 venninner. Og i løpet av de i overkant av 3 timene vi satt der, ble vi spurt om leg 3 ganger .. ! Det var stas de første 2 gangene, men den 3. gangen, på vei ut (?) av restauranten, var vi litt oppgitt 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg