Gjengen rundt bordet

Hva gjør man når snøen laver ned og man er klar for en innedag? Dette 🙂

For nå begynner det å bli greit. Har fått vår dose snø for i år. Lenge har vi sittet i andreetasje og speidet etter våren, men den kommer visst aldri.

Klar for å kaste jakka og sykle litt nå. Litt tidlig selvfølgelig, for enda er vi langt unna krokus langs husveggen, men det må da være lov å begynne å glede seg.

Heldigvis er det mye moro man kan finne på innendørs. Personlig er jeg ganske fornøyd med at vi er over den første babytiden nå, for jeg begynte å bli ganske lei av klosser, raller og myke bamser som plinger når du tar på dem.

Maling derimot, maling er jo kjempegøy! Samle gjengen rundt bordet, skru på litt musikk og bare kose seg.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og det er ikke fordi jeg verken liker å male eller er spesielt flink til det, jeg er derimot velsignet med en apes malehånd, men å male med gjengen er kvalitetstid på høyt nivå.

Sitte og utforme hver sine kunstverk mens Marcus og Martinus brøler fra høyttaleren om hvordan de skal “spille deg som en gitar”. Tydeligvis noen som har ankommet tenårene, der altså.

Så er det selvfølgelig litt forsmedelig å innse at 6-åringen allerede har passert mamma og pappas maleferdigheter og at også 3-åringen er godt på vei, men sånn er det vel å være forelder. Sitte litt på sidelinjen og se at man sakte men sikkert blir akterutseilt av de små tasseladdene 😉

Men det er helt greit det, så lenge vi kan få dager som dette. Der vi bare ler og koser oss mens vi tøyser og maler. Nesten på grensa til kvalmende perfekt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Heldigvis kan jeg melde om at jeg mistet et syltetøyglass i bakken like etterpå og lirte av meg noen gloser som fikk nabokattene til å rømme nabolaget, så da blir det liksom litt balanse i regnskapet likevel 😀

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Han nederste der er visstnok Teo. Ikke den avskyelige snømann x-)
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
..ikke at jeg skal si noe, altså x-) x-)

/ God ny uke! 🙂

4 kommentarer
    1. Her har vi kost oss masse i vårværet, vært ute å kjørt fjernstyrt bil, syklet, prøvd drone, vært i fjøra å grilla marshmallow 👍
      Noen fordeler får vi ha her på sunnmøre 😂😂
      Å vil vi ha snø trekker vi bare litt opp i hlyden👍

    2. Fyttikatta. Det er urettferdig. Kan for øvrig skilte med at jeg har stått på ski i sunnmørsalpene og det er helt nydelig 🙂
      / Ha en fin “vår”dag 😀

    3. I trønderhovedstaden snør det i dag. Det snør og det snør. Og jeg blir snart gal! Vil ha vår! Vil ha sol! Vil ha små grønne spirer! Vil ha varme! NÅÅÅÅÅ!!!!!

    4. Jaa, jeg vet! Det snødde her i hele går også, så nå ligger det et tykt snøteppe over hele linja her. Og jeg vil ha krokus. Nå! Orker ikke mer snø og kulde nå. Men men, det kommer. Vi må ikke miste håpet, det kommer, det kommer. Vår er på vei 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg