Vi som bare går én gang

Vi ere en nasjon vi med, vi som bare går én gang. Uansett. 9 bæreposer, en baby og en blomstervase – null stress.

Jeg KAN jo teknisk sett gå fire-fem turer frem og tilbake, meeen… hvis jeg tar 6 poser i den ene hånda, 3 poser og baby i den andre, og balanserer vasen på hodet, burde dette gå bra. Challenge accepted 😉

Og sånn er det hver eneste dag. Aldri skal man gå to ganger, om man så må bære seg i hjel i prosessen. Og jeg vet ikke hvorfor. Det er bare som om kroppen stritter i mot med hver eneste fiber ved tanken av å gå to ganger.

Det samme gjelder med taco. Bære ting ut i stua i flere omganger eller finne et stort brett, plassere alle skålene i en slags egyptisk pyramide, bære på seg tennisalbue og håpe på det beste? Ja ja, det blir bra 😉

I dag trodde jeg at jeg hadde møtt min overmann på vei opp trappa. En mac, en stabel med bøker, mat, saft, kaffe og mobillader føltes som en utrolig dårlig kombo. Ikke på grunn av vekten, men potensiale for katastrofe.

Jeg så det for meg. Bananen faller først, Peter tråkker på banan, sklir som i en tegneserie, kaffen flyr av sted og pauser midt i luften før den deiser i bakken, macen full av kaffe, bøker fulle av mat og saft, alt ødelagt, gråte litt.

Men selvfølgelig klarte jeg ikke å takke nei 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Glovarm kaffe på en stabel av glatte bøker? Lett!
 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Støøødig nå
 

Det gikk med nød og neppe, selv om favoritt-bokmerket mitt måtte bøte med livet etter at det skled ned fra bokstabelen, utførte et praktfullt svalestup og endte sine dager i bunnen av en kaffekopp.

Men det er greit. Det er prisen å betale for å leve et liv som enkeltbærer 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
* Til minne om Bokmerket (2014-2018). R.I.C (Rest In Coffee) *
 

/ Andre som har det sånn eller kjenner noen som kjenner noen? 😉

19 kommentarer
    1. Ha, Ha!😀 Det er som å se meg selv, aldri gå to ganger selv om jeg bærer meg “ihjel” med å gå en gang.

    2. 🤣🤣kjenner til det. Ad bokmerke, du får laminere neste…..da tåler det kaffe.
      Hilsen løsningsorientert

    3. Helt enig! Gjør hva som helst for å slippe to turer. Fikk høre på min første jobb i bokhandel da jeg skulle ned i kjelleren med x antall søppelposer at jeg gikk med “latmannsbør”. 😉

    4. Akkurat sånn, jeg er sånn jeg også, en tur spart er mer tid til å komme i gang med noe gøy =) Gemalen tar med seg det jeg ikke får hektet på den 10ende finger. Men men, sånn er det. Leit med bokmerket ditt, sender litt medfølelse =))

    5. Skaff deg en skritt-teller (du har sikkert en på mobilen?) – så blir det plutselig om å gjøre å gå så mange turer som mulig! 😀 Sier hun som har meget god kjennskap til begrepet latmannsbør…

    6. Er så enig. Aldri gå flere turer enn en må, aldri stopp i motbakke og dassrullen henger med trekket ut. Noen regler må en ha!! 😉

    7. Haha, å nei du. Var med på sånn skrittteller-konkurranse på forrige jobben og gikk med skritteller i et år eller noe, prøvde å komme opp i 15-20 000 om dagen og ble med tiden ganske lei. Men tanken er god, haha!

    8. Jobber som servitør, kjenner meg VELDIG igjen i akkurat den… 5 middagstallerkener på ene armen og 8 diverse glass stablet i andre? Null stress :’D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg