Når katten er borte…

Popcorn, sofa og joggebukse – i kveld blir det fest!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

For en herlig følelse det er å være hektet på en tv-serie. Fryde seg over alt som skjer, glede seg til neste episode, tenke på alt som kan komme til å skje.

Brått begynner man å planlegge hvordan man skal få sett mer. Hvis jeg går til butikken istedenfor å kjøre, da får jeg sett noen minutter der. Hvis jeg står opp 10 minutter tidligere, får jeg sneket inn en liten økt der også. Plutselig klarer man nesten ikke tenke på annet.

Sånn har i hvert fall jeg det for tiden, for akkurat nå er jeg superhektet på serien “Manhunt: Unabomber” på Netflix.

Serien er basert på den sanne historien om Theodore “Ted” Kaczynski, kjent som “Unabomberen”. Over en periode på flere tiår spredte han frykt og terror med brevbomber som tok livet av mange og skadde enda flere.

I serien får man se hvordan politiet jobbet for å finne mannen som hadde klart å holde seg unna politiets radar i en halv mannsalder. En mann som var ansett som nærmest umulig å spore.

Og det er så spennende!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jeg lusker meg unna på do eller gjemmer meg på kjøkkenet bare for å få sett noen få minutter til, mens jeg holder pusten og biter negler.

Serien er fort unnagjort og går over bare 8 episoder. Jeg er allerede i gang med siste episode, og som ved et guds mirakel skal Christina til en venninne i kveld! Jeg hadde selvfølgelig tenkt til å bruke kvelden på noe produktivt, men ikke søren.

Er man hekta så er man hekta, og en hel kveld helt for meg selv kan bare bety én ting: Popcorn og joggebukse – seriemaraton for én!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
… Eller to 😉
 

/ Lås døra og skru av lyset – I kveld blir det fest 😀

P.S. Noen anbefalinger til hva jeg burde begynne å følge med på nå? Akkurat ferdig med 8 sesonger Modern Family, så klar for noe med litt mer action. Har hørt gode ting om Ozark, The Killing, Making a murderer og Sons of Anarchy. Takker for tips!

64 kommentarer
    1. Her i huset har vi begynt å se på Damnation, som også ligger på netflix. Ble dessverre kansellert etter første sesong 🙁

    2. Big little lies (fantastisk), The wrong mans (vanvitig kul), The disappearance og Liar er mine fire favoritter for tida.

    3. The Killing, den er maratonmateriale! Type sitte oppe til 03.00 og se “bare én episode til”. Jeg skulle ønske jeg kunne se den igjen for første gang. 🙂

    4. Her har Homeland gått fra sesong 1 til nye sesong 7 siden begynnelsen av februar… ikke mye annet som har blitt vist på tvskjermen her 🙂 Greit med Netflix

    5. Mindhunter fallt veldig i smak her hos oss. Den er basert på virkelige hendelser, om hvordan FBI-agentene Holden Ford og Bill Tench kom opp med begrepet seriemorder og profiling på slutten av syttitallet ? mens de intervjuet USAs verste drapsmenn i fengselet for å finne ut hva som rører seg i skoltene deres. 1. sesong på 10 episoder ligger på Netflix og slik jeg har forstått det har de også bekreftet at det kommer en sesong 2.
      Her i huset var dette en serie vi så i lag, men jeg klarte ikke å vente med siste episode og rampet meg til å se den etter samboer gikk til sengs😬 Tanken var at det er lettere med tilgivelse en tillatelse… og det var jo ikke min feil han var så trøtt akkurat den kvelden🤷‍♀️😅

    6. Hello!! Bloodline skal visst være bra. Har ikke sett den sjøl, men selveste Asbjørn Slettemark har anbefalt den. Så da er den verdt å se! 🙂 Dessuten er Kyle Chandler med der, råbra skuespeller. Trur den gikk fra -15 -17. År altså

    7. Designated survivur på netflix!!! Er så syykt spennende.. ente opp å døgne en natt for jeg klarte ikke å slutte xD såå verdt det da. Også criminal minds er sykt bra!

    8. Peaky blinders! 😀
      Og The crown,utrolig nok!
      Veldig bra serie som jeg var veldig skeptisk til. Mye historisk om statsministere og andre statsledere 🖒
      Ellers:
      Breaking bad
      Sons of anarchy
      Mad men
      Science fiction :
      Stranger things
      Orphan black

    9. Broen på nrk!! Den er sjuuuukt spennende! Sons of anarchy er også insane, du vil ikke angre på å ha sett den i allefall! Den anbefales ikke for Christina 😉

    10. Orphan black!! Den må du se!😀 Mye bedre enn den høres ut. Trodde ikke det var noe for meg, men jeg satt klistra forran skjermen fra start til slutt😂

    11. Himmel og hav! Har du ikke sett Sons of Anarchy enda? Da må du jo bare se den 🙂 Men pass på, sinnsykt avhengighetsskapende..

    12. Blacklist – 4 sesonger på Netflix, sesong 5 Viaplay.
      The Fall – Netflix
      Homeland – Netflix, sesong 7 Sumo.
      House of Cards – Netflix
      Lover deg at du blir hekta på alle 😁😁

    13. the killing, sons of anarchy, house of cards, homeland, modus, broen, game of thrones, the good wife, how to get away with murder, fargo, the leftovers ooog stranger thing! hilsen ei som har sett ca. alt på netflix, hbo, sumo å via play 😜

    14. Definitivt sons of anarchy. Looove it. Hver gang vi skroller og leter etter en ny serie så ønsker jeg at vi ikke hadde sett den så vi kunne se den på nytt🙈
      The fall er også fantastisk!!

    15. Takk for tips! Er bare så sinnssykt mange episoder a gitt, men hører rykter om at det er en serie man ikke vil at skal ta slutt. Men SOA ligger godt an ja 🙂

    16. Så noen sesong er Prison Break, men ikke alle. Synes det opplegget med Cibylla ble så teit, men så plutselig var han tilbake i fengsel igjen og T-Bag var plutselig helt sentral og da ble alt helt nydelig igjen. T-bag ass 😀

    17. Black Mirror. Om den dystre fremtiden med teknologi i full utfoldelse. Utrolig fascinerende!! Kan man holde et menneske i live elektronisk ved å lagre alt vedkommende gjør på nettet, hva med et samfunn basert på hvor mange likes man får..Eller spille dataspill som henter ut og visualiserer dine verste frykter fra ditt eget hode? Væææ;D Hver episode har ny handling, nye personer og nytt plot. Med samme overhengende tema. DO IT!

    18. Black Mirror, Ozark, Dexter og The Fall!!! Og hvis du likte Stranger Things MÅÅÅ du se Dark.
      Hadde vært kult med jevnlig serieanbefalinger her på bloggen 😀

    19. The blacklist er er must hvis du ikke har sett den!
      Homeland og Broadchurch- disse to er jeg veldig hekta på nå om dagen 😉

    20. Anbefaler så til de grader Sons of Anarchy! En av mine absolutte favorittserier, med både indre og ytre kamper og spenning til fingerspissene! Håper du oppdaterer med hva det blir til 😀

    21. Hehe, det skal jeg gjøre. Veldig lyst til å begynne på Sons of Anarchy, er bare så sinnssykt mange episoder. Føles som å skulle sette seg ned for å begynne å lese gjennom et helt leksikon x-) Men det anbefales jo varmt i hytt og gevær, så ikke helt umulig at jeg må gi det et forsøk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg